Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχώς πληθαίνουν, ωστόσο ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί τους είναι η φόρτιση. Στην τέλεια περίπτωση χρειάζονται περίπου 30-40 λεπτά για να φτάσουν οι μπαταρίες τους από το 20-80%, αρκεί να υπάρχει η κατάλληλη υποδομή, καλωδίωση, να μην έχει πιάσει τη θέση άλλο αυτοκίνητο κ.λπ. Σε ένα τυπικό ταχυφορτιστή απαιτούνται κάπου 6-7 ώρες, ενώ σε απλή πρίζα περνάνε το 24ωρο (ανάλογα πάντα τη χωρητικότητα της μπαταρίας).
Ο φόβος και τρόμος είναι η μπαταρία να μηδενίσει και να μην υπάρχει κοντά κάποια παροχή. Εξαρτάται βέβαια τη χώρα, αφού σε ορισμένα κράτη τα σημεία φόρτισης είναι πολλά, εν αντιθέσει με την Ελλάδα όπου είναι ελάχιστα. Τι γίνεται όμως όταν η ένδειξη φόρτισης φτάσει στο απευκταίο 0%;
Το βρετανικό περιοδικό What Car? έκανε μια σχετική δοκιμή σε 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Το καλό είναι ότι κανένα δεν έμεινε όταν έφτασε στο μηδέν, αφού όλα είχαν ακόμα κάποια λίγα χιλιόμετρα απόθεμα για ώρα έκτακτης ανάγκης. Οι μετρήσεις που θα δείτε παρακάτω είναι ενδεικτικές, γιατί σημαντικό ρόλο παίζει η θερμοκρασία του περιβάλλοντος, η διαδρομή, η χρήση του εξοπλισμού κ.λπ. Στην πρώτη θέση της κατάταξης βρέθηκε το BMW i4 με 30 χιλιόμετρα και στην τελευταία το BMW iX3 με μόνο 8 χιλιόμετρα.
Μάρκα/μοντέλο | Χιλιόμετρα |
BMW i4 | 30 |
Kia Niro EV | 27,2 |
Volvo XC40 Recharge | 27,2 |
VW ID.5 | 24 |
Kia EV6 | 20,8 |
MG ZS EV | 20,8 |
Tesla Model 3 | 20,8 |
Tesla Model Y | 17,6 |
Cupra Born | 16 |
BMW iX3 | 8 |