Από τη στιγμή που βγαίνει ένα αυτοκίνητο από τη γραμμή παραγωγής, θα πρέπει να μεταφερθεί προς τον αγοραστή του. Αυτό γίνεται με δύο κυρίως μέσα, τα τραίνα και τα πλοία. Τα τελευταία χρησιμοποιούνται για να μεταφέρουν χιλιάδες οχήματα από τη μια μεριά του πλανήτη στην άλλη, για αυτό πρέπει να έχουν τεράστια χωρητικότητα. Βέβαια, δεν είναι όλα ίδια, αφού υπάρχουν διαφόρων μεγεθών και χωρητικότητας.
Ένα πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων έχει σχεδιαστεί για τη μεταφορά είτε μόνο αυτοκινήτων είτε συνδυασμού αυτοκινήτων, φορτηγών, λεωφορείων και άλλων τροχοφόρων οχημάτων. Οι μεταφορείς αυτοκινήτων είναι ένας τύπος πλοίων RoRo – που σημαίνει Roll-On, Roll-Off, καθώς έτσι φορτώνεται και εκφορτώνεται το φορτίο τους, από ράμπες που βρίσκονται είτε στην πλώρη, είτε στην πρύμνη, ή και στις δύο. Τα πρώτα φορτηγά πλοία για τη μεταφορά μεγάλου αριθμού αυτοκινήτου έκαναν την εμφάνισή τους στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Η Volkswagen AG ναύλωσε τέτοια πλοία για τη μεταφορά οχημάτων στις Η.Π.Α. και στον Καναδά, ενώ ο αριθμός των RoRo αυξήθηκε σημαντικά κατά τη δεκαετία του 1970 λόγω της ανάπτυξης των εξαγωγών.
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το 1973 η Ιαπωνική εταιρία K Line κατασκεύασε το European Highway, το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων εκείνης της εποχής, που μετέφερε 4.200 αυτοκίνητα. Σήμερα τα φορτηγά PCTC (pure car/truck carrier) με χωρητικότητα 6.500 αυτοκινήτων μπορούν να επιτύχουν ταχύτητα πλεύσης 16 κόμβων (30 χλμ./ώρα) σε οικολογική ταχύτητα, ενώ με φουλ τις μηχανές ξεπερνούν τους 19 κόμβους (35 χλμ./ώρα). Επί του παρόντος, τα μεγαλύτερα πλοία PCC (Pure Car Carriers) είναι τα Höegh Autoliners, έξι πλοία κλάσης Horizon με χωρητικότητα 8.500 αυτοκινήτων το καθένα. Παρόλο όμως τα σύγχρονα μέσα και τις τεχνολογίες, τα τελευταία χρόνια δεν έχουν λείψει και κάποια σοβαρά ατυχήματα με πλοία που πήραν φωτιά ή και ναυάγησαν, με αποτέλεσμα να πάθουν ζημιά ή να θαφτούν στον πυθμένα της θάλασσας χιλιάδες ολοκαίνουργια αυτοκίνητα.
Μεγάλα φορτηγά πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων πιθανώς να έχετε δει στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, τα οποία βγάζουν από τα «σωθικά» τους χιλιάδες αυτοκίνητα στους σταθμούς Αυτοκινήτων ΟΛΠ. Αυτοί αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα διαμετακόμισης αυτοκινήτων για την Ανατολική Μεσόγειο, τη Μαύρη Θάλασσα και τη Βόρειο Αφρική. Για το λόγο αυτό στους μεγάλους χώρους στάθμευσης βρίσκονται και αυτοκίνητα που δεν πωλούνται στην Ευρώπη.