Στην κορυφή της Octavia τοποθετούνταν ανέκαθεν η έκδοση RS, προσφέροντας γρήγορες επιδόσεις και σπορτίφ χαρακτηριστικά με περίσσιους χώρους. Το 2013 έκανε την εμφάνισή της η τρίτης γενιάς Octavia RS, η οποία ήταν τότε η ταχύτερη Octavia από ποτέ.
Δείτε ακόμα: Οι τιμές της νέας Skoda Octavia G-TEC με φυσικό αέριο
Για την κίνησή της φρόντιζε ο 2.0 TSI, με απόδοση 220 ίππους στις 4.500-6.200 σ.α.λ. και με ροπή 350 Nm στις 1.500-4.400 σ.α.λ. Με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 248 χλμ./ώρα (6,9 δλ. και 245 χλμ./ώρα με το 7άρι DSG).
To 2015 παρουσιάστηκε η ακόμα πιο ισχυρή Octavia RS 230 και με στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, ο 2.0 TSI απέδιδε 230 ίππους στις 4.700 σ.α.λ. και 350 Nm ροπής στις 1.500-4.400 σ.α.λ., το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονταν σε 6,7 δλ. (6,8 δλ. με το αυτόματο κιβώτιο) και η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 249 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Πόσα άλογα βγάζει μια Skoda Octavia RS του 2001;
Στην πράξη όμως φαίνεται ότι η Octavia RS 220 είχε τουλάχιστον 230 άλογα. Σύμφωνα με το δυναμόμετρο της Digiservices, μια εργοστασιακή Octavia RS 220 του 2014 έφτασε τους 231,4 ίππους στις 5.240 σ.α.λ. και τα 358,8 Nm ροπής στις 2.576 σ.α.λ. Κατόπιν επαναπρογραμματισμού του εγκεφάλου, ο 2.0 TSI έβγαλε στο δυναμόμετρο 319,2 ίππους στις 5.619 σ.α.λ. και 460,1 Nm ροπής στις 3.147 σ.α.λ. Αρκετή δύναμη για μια Octavia RS, η οποία σίγουρα θα έχει αισθητή διαφορά σε επιδόσεις, αλλά θα θέλει και καλή άσφαλτο για να βρει πρόσφυση ειδικά στις επιταχύνσεις εν κινήσει, αλλά και σε στροφές υπό πίεση.
Παρακολουθείστε παρακάτω το βίντεο από τη δυναμομέτρηση: