Πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες (το 2001), η Mazda παρουσίασε το διάδοχο του εντυπωσιακού RX-7, το RX-8, το οποίο έμεινε στην παραγωγή έως το 2012. Παρά τα χρόνια του, το «ΡοΧι» συνεχίζει να συναρπάζει με τον ιδιαίτερα δυναμικό του σχεδιασμό και με τα σπορ οδηγικά του χαρακτηριστικά.
Δείτε ακόμα: Ο επικός ήχος ενός 3ρότορου Mazda RX-8 (+video)
Ξεχωριστό του γνώρισμα ήταν φυσικά και ο επαναστατικός κινητήρας Renesis, ο οποίος απέδιδε σχεδόν όσο και ο Wankel του RX-7 χωρίς τη χρήση υπερτροφοδότησης. Στην ισχυρότερη έκδοσή του, ο Renesis 13B-MSP των 1.308 κ.εκ. είχε ισχύ 231 ίππους στις 8.200 σ.α.λ. και 211 Nm ροπής στις 5.500 σ.α.λ. (ο κόφτης στις 9.000 σ.α.λ.). Η δύναμη κατέληγε στους πίσω τροχούς μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, επιταχύνοντας το αμάξωμα των 1.350 κιλών στο 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δλ. και με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 235 χλμ./ώρα.
Ωστόσο, από κατασκευής οι περιστροφικοί κινητήρες συνοδεύονται από «ασθένειες». Η ευκολότερα αντιμετωπίσιμη, είναι η λαιμαργία για καύσιμο. Η ανάγκη για ευλαβική λίπανση και συντήρηση είναι το πιο πολύπλοκο ζήτημα, το οποίο αν δεν φροντιστεί σωστά οδηγεί σε διάφορα προβλήματα. Το κυριότερο που μαστίζει το RX-8, είναι η απώλεια συμπίεσης στο θάλαμο καύσης.
Δείτε ακόμα: Mazda RX-8 «ξυρίζει» BMW 328i (+video)
Το συγκεκριμένο RX-8 που θα παρακολουθήσετε στο παρακάτω βίντεο φαίνεται ότι έχει χτυπηθεί από αυτό το πρόβλημα. Μετά από 13 χρόνια χρήσης, η απόδοση που έδειξε στο δυναμόμετρο είναι πολύ χαμηλότερη από την αρχική. Συγκεκριμένα έφτασε τους 187 ίππους στις 8.874 σ.α.λ. και τα 176 Nm ροπής στις 7.042 σ.α.λ.
Περισσότερα στο παρακάτω βίντεο με τη δυναμομέτρηση: