Η ηλεκτροκίνηση φαινόταν κάτι το πολύ μακρινό και απίθανο να διευρυνθεί πριν από λίγο καιρό, όμως ήδη τώρα έχει διεισδύσει στην καθημερινότητα πολλών οδηγών, ενώ στο μέλλον θα αποτελέσει μονόδρομο για τους περισσότερους. Στην Ευρώπη κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) αυξήθηκαν κατά 231,6%, φτάνοντας τα 210.298 αυτοκίνητα. Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) είχαν ένα ακόμη πιο εντυπωσιακό δεύτερο τρίμηνο του 2021, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 255,8% στις 235.730 μονάδες.
Στην Ελλάδα το πρώτο 8μηνο του 2021 (Ιανουάριος – Αύγουστος) έχουν ταξινομηθεί 4.213 συνολικά BEV και PHEV αυτοκίνητα (5,61% μερίδιο), έναντι 639 (1,21% μερίδιο) το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση κατά 659%! Συνολικά όλο το 2020 και το 2021 έχουν κυκλοφορήσει στους δρόμους 6.348 αυτοκίνητα, τα οποία μπαίνουν στην πρίζα και είναι είτε plug-in hybrid ή αμιγώς ηλεκτρικά.
Τα PHEV ξεχωρίζουν από το γεγονός ότι έχουν δύο «πορτάκια» εξωτερικά. Ένα για τη το καύσιμο και ένα για την πρίζα. Οι πιο διαβασμένοι τα αναγνωρίζουν από τα σχετικά λογότυπα που φέρουν συνήθως στα εμπρός φτερά και στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ. Όσον αφορά όμως τα ηλεκτρικά, υπάρχει ένα εξωτερικό κάλυμμα που ανοίγει.
Κάποια μοντέλα διατίθενται με το ίδιο αμάξωμα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ή ηλεκτροκινητήρες, ενώ άλλα είναι αυτόνομα στην γκάμα και αποκλειστικά ηλεκτρικά. Πώς λοιπόν ξεχωρίζεις αμέσως ότι το αυτοκίνητο που βλέπεις είναι 100% ηλεκτρικό; Πολύ απλά κοιτώντας το πίσω μέρος του και συγκεκριμένα χαμηλά στον προφυλακτήρα. Τα αμιγώς ηλεκτρικά δεν έχουν σύστημα εξάτμισης, άρα και απόληξη. Επίσης, η εμπρός μάσκα «κλειστού τύπου» είναι ένα ακόμα βασικό τους γνώρισμα, μιας και δεν χρειάζονται αεραγωγοί για την ψύξη, όπως σε ένα θερμικό μοτέρ.
Επιπλέον, πολλά μοντέλα συνοδεύονται με το γράμμα «e». Κατά την κίνησή τους ξεχωρίζουν αμέσως από το θόρυβο που προέρχεται κυρίως από την κύλιση των τροχών και σχεδόν καθόλου από τον κινητήρα. Γι’ αυτό και τα καινούργια ηλεκτρικά οχήματα σε χαμηλές ταχύτητες παράγουν ένα ήχο που προειδοποιεί τους πεζούς, μιας και κατά την εκκίνηση ή την όπισθεν είναι τελείως αθόρυβα.