Ένα συχνό φαινόμενο που παρατηρείται στους δρόμους είναι να μποτιλιάρει ξαφνικά χωρίς να υπάρχει μεγάλη κίνηση ή να έχουν ακινητοποιηθεί οχήματα. Τα λεγόμενα μποτιλιαρίσματα «φαντάσματα» συχνά προκαλούνται από ανθρώπινους παράγοντες, όπως οδηγοί που κάνουν «σφήνες» χωρίς φλας, οδηγούν αφηρημένα, υιοθετούν κακές οδηγικές συνήθειες, υστερούν σε ταχύτητα αντίδρασης, ή φρενάρουν χωρίς λόγο. Όταν ένας οδηγός φρενάρει, μπορεί να προκαλέσει μία αλυσιδωτή αντίδραση καθώς και οι άλλοι οδηγοί επιβραδύνουν, με αποτέλεσμα προοδευτικά να σταματά η ροή της κυκλοφορίας.
Δείτε ακόμη: Απλή ή super αμόλυβδη; Βάζουμε τέλος στο δίλημμα!
Η Ford και οι ερευνητές του Vanderbilt University, ενός ιδιωτικού ερευνητικού πανεπιστημιακού ιδρύματος στο Tennessee, ΗΠΑ, έχουν αποδείξει ότι τέτοιες καθυστερήσεις θα μπορούσαν να ελαχιστοποιηθούν με την ευρεία χρήση της τεχνολογίας που ήδη προσφέρεται με τα οχήματα Ford, από το μικρό Fiesta μέχρι το Transit van.
Η τεχνολογία Adaptive Cruise Control (ACC) μπορεί αυτόματα να επιβραδύνει και να επιταχύνει το αυτοκίνητο, ώστε να εναρμονιστεί με την ταχύτητα του προπορευόμενοι οχήματος, χωρίς προσπάθεια ή διάσπαση της προσοχής του οδηγού.
Σε μία κλειστή πίστα δοκιμών της Ford, 36 οδηγοί προσομοίωσαν τη συνήθη κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιώντας τεχνολογία ACC. Στη συνέχεια, οδήγησαν την ίδια διαδρομή, αλλά χωρίς την τεχνολογία ACC – που σημαίνει ότι έπρεπε οι ίδιοι να φρενάρουν και να επιταχύνουν το όχημα.
Τα αποτελέσματα: οχήματα με ενεργοποιημένο το ACC μείωσαν τις επιπτώσεις του φρεναρίσματος περισσότερο σε σχέση με εκείνα που δεν το είχαν ενεργοποιήσει. Ακόμα και με χρήση του ACC από το ένα στα τρία οχήματα, η δοκιμή εμφάνισε παρόμοια οφέλη για τη ροή της κυκλοφορίας.
Δείτε ακόμη: Σωστό ή λάθος να φρενάρεις με τον κινητήρα; (+video)
Ένα προηγούμενο ερευνητικό συνεργατικό πρόγραμμα με χρηματοδότηση από την Ε.Ε., υπό τη διεύθυνση του Κέντρου Έρευνας & Καινοτομίας της Ford στο Άαχεν, της Γερμανίας, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οχήματα εξοπλισμένα με ACC και τεχνολογία Forward Collision Warning μπορεί να αποτρέψει ή να μετριάσει τις επιπτώσεις σε περισσότερα από το 5% των τροχαίων οχημάτων που επιφέρουν τραυματισμούς, να γλιτώνει για τους οδηγούς πάνω από 3 εκατομμύρια ώρες εγκλωβισμού στην κυκλοφορία, αλλά και να μειώσει την κατανάλωση από τα επιβατικά οχήματα κατά 3%.
Δείτε παρακάτω το σχετικό βίντεο: