Ο κινητήρας που βλέπουμε είναι το ατμοσφαιρικό αριστούργημα της Carrera GT. Το ακυρωθέν αγωνιστικό 10κύλινδρο σύνολο των 5.7 λίτρων, είναι το μεγαλύτερο μοτέρ που έχει μπει σε Porsche παραγωγής. Σήμερα, ελέω downsizing, το Τσουφενχάουζεν αφήνει να αναπνέουν φυσικά μόνο τις 911 GT3/GT3 RS και 718 GTS/GT4/Spyder. Ο επικεφαλής εξέλιξης της 911 πάντως, προβλέπει αλλαγές στο εγγύς μέλλον.
Δείτε ακόμα: «Κραυγές» της νέας Porsche 911 GT3 στο ‘Ring (+video)
Ο Frank-Steffen Walliser ανέπτυξε τις θέσεις του για το downsizing και την επίδραση στις μελλοντικές εξελίξεις των κινητήρων – και ήταν αποκαλυπτικός: «Τα μικρά υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ, αυτά που κυριαρχούν σήμερα στην αυτοκίνηση, υπαγορεύτηκαν λόγω της πολύ αυστηρής νομοθεσίας περί εκπομπών ρύπων. Θεωρητικά, λειτουργούν άψογα. Λιγότερα μέρη, μικρότερες μάζες, χαμηλότερες εκπομπές, ίδια ισχύς. Πρακτικά, όμως, όταν καλούνται να κινήσουν το αυτοκίνητο τα πραγματικά νούμερα αυξάνονται. Κι αυτό δημιουργεί ήδη προβλήματα με τη μέθοδο WLTP, ενώ έρχεται και το EVAP. Μέχρι το 2026, όταν οι κατασκευαστές θα κληθούμε να ανταπεξέλθουμε στα στάνταρ Euro 7, θα πρέπει να υπάρχουν πολύ μικρές αποκλίσεις μεταξύ των ανακοινούμενων και των πραγματικών στοιχείων».
Διαβάστε επίσης: Τι είναι το WLTP και που διαφέρει από το NEDC;
Ο Walliser ουσιαστικά μας λέει πως τα downsized σύνολα παράγουν ιδανικούς αριθμούς στο εργαστήριο, αλλά στην πραγματική ζωή τα πράγματα είναι διαφορετικά. Για αυτό και έγινε η αλλαγή από τον κύκλο NEDC σε αυτόν του WLTP, καθώς οι καταναλώσεις/εκπομπές που δήλωναν οι εταιρίες στην πρώτη μέθοδο επιτυγχάνονταν μόνο με το αυτοκίνητο…σβηστό. Ποια είναι η λύση; Κατά τον Γερμανό, η αύξηση κυβικών και κυλίνδρων: «Πιστεύω πως μέχρι το 2026 η χωρητικότητα των κινητήρων θα αυξηθεί κατά 20%, μιλώντας για μέσο όρο. Ήδη βλέπουμε το 1 λίτρο να γίνεται 1.2, τα 1.4 να ανεβαίνουν στα 1.5 και ούτω καθεξής. Αυτό είναι η αρχή. Σε βάθος εξαετίας θα δούμε πολλούς κινητήρες από τετρακύλινδροι να γίνονται εξακύλινδροι, εξακύλινδροι να ανεβαίνουν στους 8 κυλίνδρους κλπ».
Διαβάστε επίσης: Alpina: «Επικίνδυνος ο υποχρεωτικός κόφτης τελικής»
Άρα υπάρχει ελπίδα για κινητήρες σαν αυτόν της Carrera GT; Ο Γερμανός μας κόβει την όρεξη μονομιάς: «Αύξηση της χωρητικότητας, πάντα συναρτήσει υπερτροφοδότησης. Αυτή τη στιγμή, για να μπορούμε να έχουμε τις 911 GT3/GT3 RS και τις Cayman/Boxster GTS, την Cayman GT4 και την Spyder, ολόκληρη η υπόλοιπη γκάμα αποτελείται από τούρμπο και υβριδικά μοντέλα, ενώ υπάρχει και η αμιγώς ηλεκτρική Taycan. Μπορεί τα κυβικά και οι κύλινδροι να ανέβουν, όμως αυτό θα συμβεί για να βελτιωθεί η υπάρχουσα συνταγή. Ένα oversizing στο downsizing».