Οι αυξήσεις των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα (οι οποίες έχουν συμπαρασύρει και των μεταχειρισμένων), είναι ένα γεγονός που δεν αφορά φυσικά μόνο την Ελλάδα, αλλά και την υπόλοιπη Ευρώπη. Ωστόσο ακόμα στη χώρα μας τα κόστη αγοράς παραμένουν σε πολλά μοντέλα πολύ χαμηλότερα από άλλα κράτη της Ε.Ε., συγκρίνοντας ίδια μοντέλα και εκδόσεις.
Μια τέτοια περίπτωση είναι το πολύ δημοφιλές Suzuki Vitara. Στην εγχώρια αγορά και με τον κινητήρα 1.4 λτ. BoosterJet 48V Hybrid 129 hp πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 18.830 ευρώ το GL, από 20.780 ευρώ το GL+ και από 23.630 ευρώ το GLX. Το 4WD κοστίζει από 24.130 ευρώ το GL+ και από 27.340 ευρώ το GLX. Όσον αφορά το φουλ υβριδικό 1.5 λτ. 116 hp, το GL+ έχει 23.980 ευρώ, το GLX 26.780 ευρώ και το 4WD εκκινεί από τις 26.780 ευρώ και 30.080 ευρώ αντίστοιχα.
Στην πρώτη σε πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων χώρα της Ευρώπης, τη Γερμανία, το Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid κοστίζει από 25.450 ευρώ (+6.620 ευρώ από την Ελλάδα). Η δεύτερη έκδοση πωλείται από 26.650 ευρώ (+5.870 ευρώ) και η τρίτη από 29.350 ευρώ (+5.720 ευρώ). Το 4×4 ξεκινά από 28.500 ευρώ (+4.370 ευρώ) και το 1.5 Hybrid από 29.650 ευρώ (+5.670 ευρώ). Αντίστοιχα και σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία για παράδειγμα, το Vitara είναι πολύ πιο ακριβό συγκριτικά με την Ελλάδα.
Να υπενθυμίσουμε ότι το 1.4 λτ. BoosterJet 48V Hybrid 129 hp GL των 18.830 ευρώ στην Ελλάδα, εξοπλίζεται με: 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, προβολείς LED, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ράδιο/CD/MP3 με χειριστήρια στο τιμόνι και προσαρμοζόμενο cruise control. To GL+ στις 20.780 ευρώ ενσωματώνει επιπλέον αναγνώριση τυφλού σημείου, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, οθόνη 7 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, δερμάτινο τιμόνι, φιμέ πίσω παράθυρα και ζάντες αλουμινίου. Κοινώς δεν του λείπει απολύτως τίποτα.
Ο 1.400άρης turbo κινητήρας των 129 ίππων και 235 Nm ροπής με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V (ηλεκτρικό μοτέρ 14 ίππων και 53 Nm), εξασφαλίζει 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,4-5,6 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 121-125 γρ./χλμ.
Στο νέο Vitara 1.5 Strong Hybrid το υβριδικό σύνολο συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 102 ίππων και 138 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 33 ίππων και 60 Nm ροπής (συνδυαστική ισχύς 116 ίππων). Το Strong Hybrid μπορεί να κινηθεί υπό συνθήκες και αμιγώς ηλεκτρικά, κάτι που δεν πετυχαίνει το Mild Hybrid. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 12,7 δλ., η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα, η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,3-5,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 121 γρ./χλμ.