Τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου τα οποία κυριαρχούσαν χρόνια στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, πλέον αποτελούν «είδος» υπό εξαφάνιση. Στην Ελλάδα έγιναν ανάρπαστα τα πρώτα χρόνια μετά την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης (τέλη του 2011), αφού το μερίδιό τους άγγιξε το 70%!, όταν το 2022 έφτασε το 16,3%.
Τώρα όμως, την εποχή του εξηλεκτρισμού, τα ντίζελ μοντέλα έχουν λιγοστέψει σε μεγάλο βαθμό, ειδικά στα μικρότερα αυτοκίνητα πόλης. Στα μίνι δεν υπάρχει ούτε για δείγμα (αναφερόμαστε πάντα σε καινούργια), ενώ στα μικρά οι επιλογές ολοένα και συρρικνώνονται. Ένα εξαιρετικά δημοφιλές ντίζελ το οποίο διαγράφηκε από τις λίστες και τους τιμοκαταλόγους, είναι το Opel Corsa 1.5D.
Λανσαρίστηκε στο υπάρχον Corsa (μαζί με τους κινητήρες 1.2 75 hp, 1.0T 100 hp και 130 hp) το 2019 και κυκλοφόρησε αρκετά. Τότε στη βασική έκδοση Edition η τιμή του εκκινούσε από το ποσό των 15.980 ευρώ (πρόσφατα κόστιζε από 21.770 ευρώ) και σε συνδυασμό με τη χαμηλή κατανάλωση και την πολύ καλή του απόδοση προτιμήθηκε από πολλούς ιδιώτες αλλά και από εταιρείες leasing και ενοικιάσεων.
Όσοι πρόλαβαν το Corsa 1.5D είναι «τυχεροί», μιας και πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο που συνδύαζε δύναμη με οικονομία. Το γαλλικό αυτό μοτέρ (Groupe PSA) με τους 102 ίππους και την πλούσια ροπή των 250 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. διακρίνονταν για την εξαιρετική ελαστικότητα, τις γρήγορες επιδόσεις ειδικά εν κινήσει και τη ρεαλιστική κατανάλωση των μόλις 5 λτ./100 χλμ.
Τώρα το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την γκάμα των μηχανικών συνόλων του Corsa συγκεντρώνει ο πολύ καλός 1.200άρης turbo των 100 ίππων, με τιμή από 21.400 ευρώ. Στη βάση τοποθετείται το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1.2 λτ. με 75 άλογα (από 19.900 ευρώ) και στην κορυφή των θερμικών μοτέρ βρίσκεται ο 1.2Τ 130 hp με στάνταρ το αυτόματο 8άρι κιβώτιο και στην πιο πλούσια έκδοση GS-Line (από 24.900 ευρώ). Εναλλακτικά, διατίθεται και το αμιγώς ηλεκτρικό Corsa-e 136 hp, από 39.600 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση).