Ως γνωστόν, το χειροκίνητο κιβώτιο οδεύει προς απόσυρση. Στα supercars και γενικά τα αυτοκίνητα επιδόσεων, έχει ήδη «χαιρετήσει» στην συντριπτική τους πλειοψηφία. Οπότε η μόνη λύση για τους μύστες του λεβιέ και του συμπλέκτη, είναι η αγορά των μεταχειρισμένων.
Δείτε ακόμα: Κακές συνήθειες στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (+video)
Για να βρει τώρα κάποιος χειροκίνητη BMW με V8 κινητήρα, θα πρέπει να κοιτάξει σε αυτοκίνητα τουλάχιστον 16ετίας και την M5 E39. Η Ε60 εκτός του ότι ανέβηκε στους 10 κυλίνδρους, δεν διατέθηκε ποτέ στην Ευρώπη με μετάδοση πέραν του ημιαυτόματου SMG III. Η επόμενη γενιά επέστρεψε στους 8 κυλίνδρους, όμως το χειροκίνητο παρέμεινε εξοβελισμένο από τα μέρη μας. Και στις δυο περιπτώσεις, οι Βαυαροί προέβησαν σε μια κίνηση που ακροβατεί μεταξύ τραγικής ειρωνείας και τρολαρίσματος: διέθεσαν τις M5 με παραδοσιακό κιβώτιο, αποκλειστικά στις Η.Π.Α.! Παρόλα αυτά, κάποιες βρήκαν τον δρόμο προς την Γηραιά Ήπειρο. Και ήταν όλες F10.
Ο προκάτοχος της σημερινής F90 διαθέτει τον twinturbo V8 4.4 λίτρων κάτω από το καπό, που αποδίδει 560 ίππους στις 6.000-7.000 σ.α.λ. και 680 Nm ροπής στις 1500-5750 σ.α.λ. Tα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 4,4 δλ. (4,1 με το 7αρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη) και η τελική περιορίζεται είτε στα παραδοσιακά 250 χλμ./ώρα, είτε στα 305 χλμ./ώρα με το Competition Package. Μόλις 577 χειροκίνητες M5 ήρθαν στην Ευρώπη, με την συγκεκριμένη να είναι η τελευταία εξ αυτών!
Το χρώμα Custom Sakhir Orange Metallic «βγάζει μάτι» και είναι από τα πιο ιδιαίτερα που έχει φορέσει M5, ανεξαρτήτου γενιάς. Το αυτοκίνητο βρίσκεται στην Λιθουανία και το Βίλνιους, είναι σε άψογη κατάσταση (βάσει φωτογραφιών και περιγραφής πωλητή), έχει διανύσει 49.080 χιλιόμετρα από το 2013 που αγοράστηκε και διατίθεται για 38.500 ευρώ. Aν συγκρίνουμε την τιμή με τα δικά μας δεδομένα, βρίσκεται σχεδόν στα μισά! Βέβαια πέρασε και μια μικρή περιπέτεια (βλέπε τρακάρισμα), εξ ου και το χαμηλό της τιμής. Όμως ο Λιθουανός εγγυάται πως η επισκευή έγινε σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο και το αυτοκίνητο είναι πλήρως αποκατεστημένο.
Διαβάστε επίσης: BMW M5 με 660.000 χλμ. εξακολουθεί να «βροντάει»
Εδώ η M5 F10 κοστολογείται στα μεταχειρισμένα πάνω από 70.000 ευρώ. Ευκαιρία φαντάζει και συγκριτικά με την συλλεκτικότητα του μοντέλου, καθώς οι χειροκίνητες είναι ελάχιστες συγκριτικά με τις αυτόματες. Ακόμα και στην Αμερική. Στην Ευρώπη, όπως είπαμε, είναι μια από τις μόλις 577. Οπότε κάτω από 39.000 ευρώ για συλλεκτική M5 6ετίας, το λες και «κοψοχρονιά».