Η Celica ST185 GT-Four είναι το πιο επιτυχημένο αγωνιστικό της Toyota, μετρώντας 4 σερί τίτλους Οδηγών και 2 συνεχόμενους Κατασκευαστών. Το 1990 ο Carlos Sainz κατέκτησε τον τίτλο, ενώ από το ’92 μέχρι το ’94 ο «Matador», μαζί με τους Juha Kankkunen και Didier Auriol μετέτρεψαν το πρωτάθλημα σε «τσιφλίκι» τους, στέφοντας παράλληλα την Toyota πρωταθλήτρια το ’93 και ’94 (Φιλανδός και Γάλλος τις κούπες στο Οδηγών, αντίστοιχα).
Δείτε ακόμα: Ο Tommi Makinen «γλεντάει» με το Toyota Yaris GR
Προς τιμήν του Ισπανού, που ήταν ο πρώτος πρωταθλητής με Toyota (και ο μοναδικός μέχρι σήμερα, με 2 τίτλους για την ιαπωνική φίρμα) παρουσιάστηκε το 1991 η ομώνυμη, πολιτική GT-Four. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε με γνώμονα τις ανάγκες homologation και η παραγωγή του περιορίστηκε στις 5.000 μονάδες. Ο 2λιτρος τούρμπο 3S-GTE απέδιδε 208 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 275 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., ισχύς που κατέληγε στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης All-Trac, με Viscous μπλοκέ κεντρικό διαφορικό και προαιρετικά, Torsen πίσω. Σε συνδυασμό με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονταν σε 7,8 δλ. και η τελική έφτανε στα 230 χλμ./ώρα.
Η συγκεκριμένη είναι «εσοδείας» 1992, με 131.000 χλμ. και αυτή τη στιγμή αναζητά τον 4ο κατά σειρά ιδιοκτήτη. Τα service έχουν γίνει όλα σχολαστικά και σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, με το τελευταίο να είναι ένα χρόνο πριν. Διαθέτει αυτόματο κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες και ABS, με το εμφανέστερο χαρακτηριστικό να είναι οι 17άρες και κατάλευκες ζάντες της OZ.
Διαβάστε επίσης: Toyota Celica GT-Four «σφίγγει» Nissan GT-R (+video)
Το αντίτιμο για την εν λόγω «πρωταθληματική» Celica είναι λίαν «αλμυρό»: 30.000 ευρώ. Για μια τόσο σπάνια Celica, όμως, τα δίνατε ή επιλέγατε ένα σύγχρονο hot hatch;