Τα τελευταία χρόνια, η γκάμα της Alfa Romeo έχει συρρικνωθεί αρκετά και το ενδιαφέρον έχουν μονοπωλήσει η Giulia και η Stelvio. Αμφότερες ξεχωρίζουν για τα τονισμένα δυναμικά τους χαρακτηριστικά, όχι μόνο σε σχεδιασμό, αλλά και σε επιδόσεις και οδική συμπεριφορά. Όμως, από πλευράς τιμών τοποθετούνται στο άνω άκρο της μεσαίας κατηγορίας και απευθύνονται σε ένα «ειδικό» κοινό. Ενδεικτικά, η Giulia κοστίζει από 42.700 ευρώ (2.0 ΤΒ 200 hp) και η Stelvio με τον ίδιο κινητήρα και τετρακίνηση ξεκινά από τις 57.900 ευρώ.
Δείτε ακόμα: Ποια παγκόσμια πρωτιά είχε η Alfa Romeo 156;
Η μικρότερη και φθηνότερη Alfa Romeo Mito έχει εδώ και καιρό σταματήσει να διατίθεται, ενώ το 2018 πωλούνταν από 13.400 ευρώ με τον απλό 1.400άρη κινητήρα των 78 ίππων. Το πιο προσιτό σε τιμή αυτοκίνητο της μιλανέζικης φίρμας που έχει μείνει, είναι η Giulietta, η οποία πέρσι ανανεώθηκε, αλλά και αυτή θα περάσει φέτος στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Παρουσιάστηκε πριν από 10 χρόνια (το 2010) και εύλογα έχει χάσει το αγοραστικό ενδιαφέρον, αφού όλο αυτό τον καιρό έχουν λανσαριστεί πολλά και πιο σύγχρονα μικρομεσαία αυτοκίνητα. Η πρώτη έκδοση με το turbo μηχανικό σύνολο των 1.4 λτ. ισχύος 120 ίππων προσφέρεται στην προσιτή τιμή των 17.450 ευρώ. Στον τιμοκατάλογο περιλαμβάνονται ακόμα η ντίζελ 1.6 JTDM-2 120 hp Ti (22.100 ευρώ) και η πιο δυνατή 2.0 JTDM-2 170 hp Veloce TCT (26.800 ευρώ).
Τι προσφέρει σήμερα η φθηνότερη Alfa Romeo των 17.450 ευρώ; Ας ξεκινήσουμε από τον 1.400άρη turbo κινητήρα. Η απόδοσή του φτάνει τους 120 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και η ροπή τα 215 Nm στις 2.500 σ.α.λ. Το βάρους 1.280 κιλών αμάξωμα επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 194 χλμ./ώρα, ενώ η μεικτή κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι 6,9 λτ./100 χλμ. και 157 γρ./χλμ. Πλέον, αυτές τις επιδόσεις με χαμηλότερη κατανάλωση και CO2, τις έχουν μικρότερα turbo μοτέρ 1.0 λτ.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Alfa Romeo Giulia 2.0 λτ. 280 hp Veloce Q4
Στο βασικό της εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακοι, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 5 ιντσών, τιμόνι με δέρμα και χειριστήρια, χειροκίνητος κλιματισμός και ηλεκτρικοί καθρέπτες. Συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (π.χ. αυτόνομη πέδηση) δεν υπάρχουν, όπως και άλλα σύγχρονα καλούδια (μεγάλες ψηφιακές οθόνες).
Παρά τα χρόνια της, σχεδιαστικά παραμένει ενδιαφέρουσα και διατηρεί ένα ταπεραμέντο που κάνει το «κλικ». Το ίδιο ισχύει και για την οδική της συμπεριφορά, αφού η πολύ καλά στημένη ανάρτηση με την σφιχτή ρύθμιση προσφέρει απλόχερα εξαιρετική σταθερότητα και σπορτίφ αίσθηση, σε συνδυασμό και με το ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2.
Νέα Giulietta το πιθανότερο είναι να μην εμφανιστεί ποτέ, αφού η επόμενη καινούργια Alfa Romeo θα είναι η Tonale, ένα σπορτίφ μικρομεσαίο SUV.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Alfa Romeo Stelvio 2.0 λτ. 280 PS AT8 AWD