Το τέλος της ζωής του Hyundai Ioniq πλησιάζει, με την εταιρεία να μην έχει αποκαλύψει ακόμα τον διάδοχό του, με τα ρεπορτάζ να λένε άλλα, όμως. Ο τελικός μήνας παραγωγής του Ioniq είναι ο επόμενος και το τελευταίο αυτοκίνητο θα βγει από το εργοστάσιο της Ουλσάν στη Νότια Κορέα. Ναι μεν το αυτοκίνητο δεν αποτέλεσε best-seller, ναι μεν δεν έγινε τεράστια επιτυχία, αλλά ήταν το πρώτο το οποίο προσέφερε στον πελάτη τρία διαφορετικά συστήματα κίνησης, όπως λέει η φίρμα. Μάλιστα, όταν λανσαρίστηκε, εφοδιαζόταν με υβριδικό, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Ως εκ τούτου, η παύση της παραγωγής του κλείνει ένα μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας.
Το αυτοκίνητο είχε πρωτοπαρουσιαστεί ως i-oniq concept το 2012 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και διαθέτοντας σύστημα υβριδικής τεχνολογίας που αύξανε την αυτονομία, μπορούσε να λειτουργήσει αποκλειστικά με ηλεκτρισμό για 120 χιλιόμετρα και συνδυαστικά για 700. Το concept έδωσε τελικά τη θέση του στο αυτοκίνητο παραγωγής, με τα Ioniq Hybrid και plug-in hybrid να εφοδιάζονται με ένα μοτέρ 1.6 λτ., 4 κυλίνδρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, συνδυαστικής ισχύος 139 ίππων. Ναι μεν τα δύο κινητήρια συστήματα ήταν ίδια, αλλά η έκδοση plug-in hybrid δεν είχε την μπαταρία των 1,56 kWh, αλλά τη μεγαλύτερη των 8,9 KWh, αρκετή για να χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία 47 χιλιόμετρα. Το υβριδικό από την άλλη μεριά, είχε κατανάλωση στον αστικό κύκλο 4 λτ./100 χλμ., 3,9 λτ./100 χλμ. στον υπεραστικό και 3,9 λτ./100 χλμ. στον μεικτό.
Το ηλεκτρικό κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ για το 2022, αλλά το μοντέλο του 2021 διέθετε μπαταρία 38,3 kWh που τροφοδοτούσε ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 134 ίππων με 295 Nm ροπή. Η αυτονομία του ήταν 274 χιλιόμετρα βάση ΕΡΑ, η οποία ξεπερνούσε το αρχικό Nissan Leaf, αλλά υστερούσε πολύ σε σχέση με το Chevrolet Bolt των 417 χιλιομέτρων.
Ενώ από τη Hyundai σημειώνουν πως δεν υπάρχει άμεσος διάδοχος του Ioniq, το μοντέλο το οποίο θα το αντικαταστήσει θα είναι το Ioniq 6.