Τα αυτοκίνητα της Toyota έχουν ισχυρή μακροχρόνια παράδοση στον τομέα της αξιοπιστίας, γεγονός που με την σειρά του επιδρά θετικά και στην αξία μεταπώλησής τους, αφού τα μεταχειρισμένα μοντέλα κρατούν ψηλά την τιμή τους. Ειδικά στην ελληνική αγορά, δημοφιλή Toyota όπως είναι το Yaris, το Corolla, το Auris και το Avensis έχουν υψηλή μεταπωλητική αξία, ενώ τα καλοδιατηρημένα αυτοκίνητα πωλούνται γρήγορα.
Δείτε ακόμα: Hyundai Kona Hybrid vs Toyota C-HR Hybrid
Ωστόσο, υπάρχει ένα Toyota, το οποίο ως μεταχειρισμένο χάνει γρήγορα πολλές χιλιάδες ευρώ από την αρχική του τιμή. Αυτό οφείλεται κυρίως σε ένα βασικό παράγοντα που το περιορίζει από το ευρύ αγοραστικό κοινό, ακόμα και όταν πρόκειται για τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, τη Γερμανία. Το βασικότερο μειονέκτημά του είναι ότι δεν καίει βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή φυσικό αέριο, αλλά ούτε δεν φορτίζει από την πρίζα, αφού χρειάζεται υδρογόνο για να κινηθεί.
Όπως έχετε ήδη διαπιστώσει, πρόκειται για το πρώτης γενιάς Toyota Mirai (το δεύτερης γενιάς Mirai δεν έχει ακόμα λανσαριστεί). Τα περισσότερα πρατήρια υδρογόνου υπάρχουν στη Γερμανία και είναι συνολικά 81, ενώ ακολουθεί το Ηνωμένο Βασίλειο με 11, η Δανία με 8, η Γαλλία και η Πολωνία από 5, η Νορβηγία με 6, η Σουηδία με 4, η Ολλανδία, η Τσεχία και η Ισλανδία από 3, η Ισπανία, Ελβετία και Βέλγιο από 2 και από 1 η Ιταλία, η Λετονία και η Εσθονία.
Δείτε ακόμα: Τι κάνει το «B» στα υβριδικά Toyota;
Οι τιμές των ετοιμοπαράδοτων Toyota Mirai βρίσκονται λίγο πιο κάτω από τις 80.000 ευρώ, όταν με αυτά τα χρήματα μπορεί να αγοράσει κανείς αυτοκίνητα πολυτελείας και με πολύ υψηλότερες ιπποδυνάμεις, χωρίς να έχουν τον περιορισμό του καυσίμου. Μεταχειρισμένα Mirai τριετίας και με λίγα χιλιόμετρα (γύρω στις 30.000 – 40.000 χλμ.) διατίθενται στη Γερμανία με 33.000 – 35.000 ευρώ ή και φθηνότερα εκείνα με τα περισσότερα χιλιόμετρα. Γεγονός που σημαίνει ότι έχουν χάσει κοντά στις 50.000 ευρώ, όταν για παράδειγμα ένα καινούργιο Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 PS πωλείται στη Γερμανία από 39.654 ευρώ.
Πληροφοριακά, το Mirai με το σύστημα Toyota Fuel Cell (TFCS) χρησιμοποιεί υδρογόνο για παραγωγή ενέργειας και δεν εκπέμπει καθόλου καυσαέρια, παρά μόνο νερό. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 154 ίππους και 335 Nm ροπής, ενώ οι δύο δεξαμενές του υδρογόνου σε πίεση 700 bar έχουν συνολική χωρητικότητα 122,4 λίτρα και προσφέρουν αυτονομία 500 χλμ. To βάρους 1.850 κιλών Mirai, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Η μεικτή του κατανάλωση είναι 0,76 κιλά υδρογόνου ανά 100 χλμ., ενώ με τιμή υδρογόνου στη Γερμανία 9,5 ευρώ/κιλό, κοστίζει σε καύσιμο 7,22 ευρώ/100 χλμ.
Δείτε ακόμα: 0-190 χλμ./ώρα με Toyota RAV4 Hybrid 218 hp (+video)