Στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, τα SUV βρίσκονται πολύ ψηλά στην προτίμηση των καταναλωτών, αφού πλέον σχεδόν 1 στα 2 μοντέλα που πωλούνται (44,95% μερίδιο το 2020) ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Οι επιλογές είναι δεκάδες, από μικρά, μικρομεσαία, μεσαία και μεγάλα SUV και σε τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 15.000 ευρώ και ξεπερνούν τις 100.000 ευρώ.
Δείτε ακόμα: Τα SUV με τα φθηνότερα άλογα της αγοράς
Όσα περισσότερα λεφτά δίνει κανείς για ένα SUV (και οποιοδήποτε αυτοκίνητο γενικότερα), έχει και ανάλογα περισσότερες απαιτήσεις σε εξοπλισμό, επιδόσεις, πολυτέλεια, ασφάλεια κ.λπ. Στα πολυτελή SUV και συγκεκριμένα στα μικρομεσαία, οι τιμές ξεφεύγουν από το σύνηθες μέσο όρο/όριο των 20.000 – 25.000 ευρώ.
Μια τέτοια περίπτωση είναι η BMW X1, η οποία στις βασικές εκδόσεις διατίθεται με τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου των 1.5 λτ. με τους 140 και 116 ίππους αντίστοιχα. Η X1 αποτελεί ένα πολύ καλό αυτοκίνητο σε κάθε επίπεδο και είναι σε θέση να καλύψει τον απαιτητικό του αγοραστή. Ωστόσο, οι τιμές βρίσκονται σε ανώτερα επίπεδα και ειδικά της ντίζελ sDrive16d, αφού ξεκινάει από τις 35.063 ευρώ, ενώ με κάποια εξτρά ξεπερνάει πολύ εύκολα τις 50.000 ευρώ.
Δείτε ακόμα: Ποιο Suzuki πωλείται 56.810 ευρώ;
Καταρχήν με την επιλογή του αυτόματου κιβωτίου η τιμή ανεβαίνει στις 38.291 ευρώ. Το M Sport πακέτο κοστίζει άλλα 6.823 ευρώ και «μεταμορφώνει» την X1, χαρίζοντάς της έντονα σπορτίφ χαρακτηριστικά εξωτερικά και στο εσωτερικό. Τα επιπλέον στοιχεία που περιλαμβάνει το M Sport είναι πάρα πολλά, όπως είναι -μεταξύ άλλων- η Μ σπορ ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης, το Μ αεροδυναμικό πακέτο, πολλά σπορ διακοσμητικά, προβολείς LED, Cruise Control με λειτουργία φρεναρίσματος, έλεγχος απόστασης παρκαρίσματος πίσω, αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, σπορ καθίσματα, M ζάντες 18 ιντσών κ.λπ.
Το λευκό χρώμα του αμαξώματος ταιριάζει στην X1, όμως το μεταλλικό μπλε Misano Blue (+846 ευρώ) είναι το ιδανικό σε συνδυασμό με το M Sport πακέτο. Μερικά ακόμα απαραίτητα εξτρά είναι η κάμερα οπισθοπορείας (+370 ευρώ) και το σύστημα πλοήγησης με τη μεγαλύτερη οθόνη (1.534 ευρώ). Όλα αυτά μαζί με τους φόρους ανεβάζουν την συνολική τιμή στις 52.894 ευρώ, ενώ υπάρχουν πολλά ακόμα εξτρά που «σηκώνουν» και άλλα χρήματα. Σίγουρα το τελικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό από κάθε πλευρά, ωστόσο τα 116 άλογα είναι λίγα για τόσα λεφτά. Όσο δηλαδή σχεδόν κοστίζει η xDrive25d (από 53.547 ευρώ) με την τετρακίνηση και τον 2λιτρο κινητήρα των 231 ίππων.
Δείτε ακόμα: Τα SUV που «κλέβουν» την εφορία
Την κίνηση της X1 sDrive16d αναλαμβάνει ο 3κύλινδρος ντίζελ των 1.496 κ.εκ. με απόδοση που φτάνει τους 116 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και τα 270 Nm ροπής στις 1.750-2.250 σ.α.λ. Δύναμη που μπορεί να μην ενθουσιάζει ειδικά στις πιο υψηλές στροφές, όμως το άμεσο και ομαλό στις αλλαγές 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic μοιράζει σωστά τη δύναμη και καλύπτει εν μέρει τη χαμηλή ιπποδύναμη. Παρά την 3κύλινδρη ντίζελ δομή του, η λειτουργία του κινητήρα είναι ραφιναρισμένη, ήσυχη και χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς. Όσον αφορά τις επιδόσεις, η X1 sDrive16d επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι στα 4,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 107 γρ./χλμ.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή BMW X1 sDrive16d 1.5 λτ. 116 PS
Τελικά τι θα προτιμούσατε; Ένα μοντέλο με χαμηλή ισχύ αλλά με πολλά επιπλέον εξτρά ή ένα με πιο δυνατό μοτέρ και με τον στάνταρ εξοπλισμό;