Οι κατηγορίες και οι τεχνολογίες στην αυτοκίνηση έχουν αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια, αφού η επέλαση των SUV, τα turbo downsized μηχανικά σύνολα και πιο πρόσφατα η άνοδος των ηλεκτρικών, έχουν φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά. Όσον αφορά τα SUV, έχουν «κλέψει» αγοραστές από άλλες κατηγορίες αυτοκινήτων, οι οποίες ήταν παλαιότερα δημοφιλείς και τώρα συνεχώς χάνουν πωλήσεις και μερίδια αγοράς.
Το μεγαλύτερο πλήγμα έχουν δεχτεί τα μικρομεσαία και μεσαία, καθώς έχουν χάσει πολλούς πελάτες, ενώ μοντέλα που ήταν παλιά πολύ δημοφιλή, τείνουν τώρα να εξαφανιστούν. Για του λόγου το αληθές, η μικρομεσαία κατηγορία συγκέντρωσε τους πρώτους επτά μήνες του 2021 το 12,61% του μεριδίου της αγοράς (στην Ελλάδα), όταν πριν μια δεκαετία είχε το 24,8%. Στην αμέσως μεγαλύτερη των μεσαίων, φέτος το μερίδιο έχει φτάσει μόλις το 1,76%, έναντι 6,3% το ίδιο χρονικό διάστημα το 2011.
Τότε στην πρώτη θέση των μεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων βρίσκονταν το πολύ δημοφιλές Opel Insignia με μερίδιο 19,82% (πρώτο σε ταξινομήσεις μεσαίο στην Ελλάδα το 2009, 2010 και 2011). Σήμερα η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική, αφού το εν λόγω μοντέλο σημείωσε μία μόλις ταξινόμηση το πρώτο εξάμηνο του 2021. Πριν από μία 10ετία όμως δεν υπήρχε το Grandland X (τώρα χωρίς το «X»), το οποίο μαζί με άλλα SUV έχει προσελκύσει όσους αγόραζαν παλαιότερα τα μεσαία σεντάν. Άλλωστε από την εν λόγω κατηγορία έχουν διαγραφεί και άλλα πρώην δημοφιλή μοντέλα, όπως είναι το Toyota Avensis, το Renault Laguna και το Citroen C5. (επιστρέφει ως crossover C5 X)
Το υπάρχον Opel Insignia έχασε και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χαμηλής τιμής που διέθετε παλιά, αφού πλέον διατίθεται μόνο με τον κινητήρα βενζίνης 2.0 λτ. Turbo 200 hp σε τιμές που ξεκινούν από 39.620 ευρώ και τον πετρελαίου 1.5D 122 hp, από 32.510 ευρώ. Να υπενθυμίσουμε ότι το 2011 το Insignia 1.6T 180 hp πωλούνταν στην τιμή των 24.510 ευρώ, ή από μόλις 21.550 ευρώ με την απόσυρση που ίσχυε τότε, συνοδευόμενο με πληρέστατο εξοπλισμό για τα στάνταρ της εποχής.