Στις 3 Αυγούστου του 1978, δηλαδή πριν από 42 χρόνια, η Toyota έκανε ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός, μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά. Και αυτό γιατί παρουσίασε το πρώτο μοντέλο της με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Δείτε ακόμα: Νέο μικρό SUV Toyota Yaris Cross
Στόχος της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν να αναπτυχθεί ένα ελαφρύ και οικονομικό αυτοκίνητο με την υψηλότερη απόδοση καυσίμου στην κατηγορία του, το οποίο θα προσέφερε εσωτερικούς χώρους ισοδύναμους με του μεγαλύτερου Corona, ενώ θα μπορούσε να γίνει κορυφαίο προϊόν όχι μόνο στην Ιαπωνία αλλά και στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Δείτε ακόμα: 0-190 χλμ./ώρα με Toyota Camry Hybrid (+video)
Αυτό ήταν το Toyota Tercel, που πάτησε στην Ευρώπη το Μάρτιο του 1979 και ήταν διαθέσιμο σε τρεις τύπους αμαξώματος: 2θυρο σεντάν, 4θυρο σεντάν και 3θυρο χάτσμπακ. Το 4θυρο και το 2θυρο σεντάν Tercel είχαν μήκος 3.960 χλστ. και το 3θυρο ήταν λίγο πιο μακρύ (3.990 χλστ.). Το πλάτος ήταν 1.555 χλστ. στο 4θυρο και 1.550 χλστ. στα υπόλοιπα. Το μεταξόνιο σε όλα έφτανε τα 2.500 χλστ. και ήταν μακρύτερο κατά 130 χλστ. από το πισωκίνητο Corolla. Το βάρος κυμαίνονταν μεταξύ 770 έως 810 κιλά.
Δείτε ακόμα: Ποια καινοτομία είχε το Datsun Cherry του 1970;
Για την κίνησή τους υπήρχε ένα 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο βενζίνης 1.452 κ.εκ. με ισχύ 80 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. και ροπή 113 Nm στις 3.600 σ.α.λ. Η μετάδοση της κίνησης γινόταν μέσω μηχανικού κιβωτίου 4 ή 5 σχέσεων. Πρόοδος για την εποχή ήταν και οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, όταν πολλά μοντέλα τότε είχαν άκαμπτο άξονα με φύλλα σούστας. Ένα χρόνο μετά το λανσάρισμά του, το 1979 προστέθηκε ο 1.3 λτ. κινητήρας των 74 ίππων, καθώς και ένα αυτόματο κιβώτιο 3 ταχυτήτων σε αμφότερα τα μηχανικά σύνολα.
Δείτε ακόμα: 0-100 με Datsun 120Y του 1978! (+video)