Η Fiat είναι γνωστή και δημοφιλής εδώ και χρόνια για τα αυτοκίνητα πόλης και τα μικρομεσαία οικογενειακά, όπως είναι τα μοντέλα Panda, 500, Tipo, Punto, Cinquecento, Stilo, Bravo κ.λπ. Ωστόσο υπήρξε ένα Fiat (εξαιρείται το Freemont που ήταν ένα Dodge Journey), το οποίο δεν είχε εμπορική επιτυχία, ενώ στην Ελλάδα μόλις 3 ταξινομήθηκαν μεταξύ 2005-2010 που παράχθηκε.
Δείτε ακόμα: Νέο Fiat Tipo Cross και 1.000άρι turbo
Πρόκειται για το εντελώς άγνωστο στην Ελληνική αγορά Croma δεύτερης γενιάς, το οποίο όπως και το πρώτο Croma του 1985, ήταν τη ναυαρχίδα της ιταλικής μάρκας. Αντί να αποτελεί ένα μεγάλο σεντάν όπως συνηθίζονταν, το Croma ήταν ένα υπερυψωμένο στέισον βάγκον ή Comfort Wagon όπως το αποκαλούσε η Fiat. Παρά το γεγονός ότι τον σχεδιασμό του είχε επιμεληθεί ο Giugiaro, το τελικό αποτέλεσμα δεν ήταν καλαίσθητο και δεν διέθετε κάποιο αισθητικό ενδιαφέρον. Το 2007 δέχτηκε ένα facelift και άλλαξε κυρίως το εμπρός άκρο του, υιοθετώντας την εμφάνιση του Bravo.
Το τύπου crossover SW είχε πληθωρικές διαστάσεις, με μήκος 4.756 χλστ., πλάτος 1.775 χλστ., ύψος 1.597 χλστ. και μεταξόνιο 2.700 χλστ. Αυτές είχαν θετικό αντίκτυπο στους χώρους, καθώς το Croma προσέφερε μεγάλες ανέσεις στους επιβάτες του και ένα πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ 498 λτ. Στον εξοπλισμό του υπήρχαν πολλά στοιχεία ασφαλείας και πολυτελείας, όπως ESP, έως 9 αερόσακοι, πανοραμική γυάλινη οροφή, δερμάτινο σαλόνι, σύστημα πολυμέσων με πλοήγηση, αυτόματος κλιματισμός, φώτα Xenon κ.λπ.
Δείτε ακόμα: Ποια πρωτιά είχε το Fiat Barchetta;
Η ναυαρχίδα της Fiat βασιζόταν σε δάπεδο τη GM και συγκεκριμένα στην πλατφόρμα GM Epsilon, στην οποία είχαν «χτιστεί» και τα μοντέλα Saab 9-3 και Opel Vectra. Στόχος ήταν η παροχή μέγιστης δυνατής άνεσης, που ταίριαζε με το αμιγώς οικογενειακό προφίλ του αυτοκινήτου.
Για την κίνηση του Croma υπήρχαν δύο μηχανικά σύνολα βενζίνης και τρία πετρελαίου. Στη βάση βρίσκονταν ο 1.8 MPI των 140 ίππων και πιο πάνω ο 2.2 MPI των 147 ίππων. Στους ντίζελ, η γκάμα περιλάμβανε τους 1.9 λτ. Multijet των 120 ίππων και 150 ίππων, ενώ στην κορυφή τοποθετούνταν ο 2.4 λτ. Multijet των 200 ίππων.
Διαβάστε επίσης: Η απίστευτη τιμή του Fiat Seicento το 2001