Όταν η BMW ίδρυσε το τμήμα M πριν από 51 χρόνια (το 1972) δεν φανταζόταν την ιστορία που θα έγραφε στην παγκόσμια αυτοκίνηση. Σκοπός της δημιουργίας του ήταν η οργάνωση των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της εταιρείας. Στην πορεία όμως ξεκίνησε να προσφέρει στην αγορά πιο σπορ εκδόσεις των αυτοκινήτων παραγωγής της φίρμας, συμπεριλαμβανομένων μεταξύ άλλων βελτιώσεις σε κινητήρα, κιβώτιο, αναρτήσεις, εσωτερικό σαλόνι, αεροδυναμική, και εμφάνιση, ώστε να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.
Θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες για όλα τα μοντέλα της, όμως αυτό που έκανε πιο γνωστό το συγκεκριμένο τμήμα είναι η Μ3 Coupe που παρουσιάστηκε το 1986 και συνεχίζει να γοητεύει τα πλήθη. Έκτοτε έχουν παρουσιαστεί αρκετές κορυφαίες BMW με το πολυπόθητο έμβλημα «M», όπως και οι πιο «ήπιες» M Performance. Ποιο είναι όμως το μέλλον των BMW M3 και Μ4;
Τον τελευταίο καιρό, έχουν αυξηθεί οι φωνές που υποστηρίζουν ότι τα δύο νέα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν το 2027 ή 2028 θα είναι ηλεκτρικά, στο πλαίσιο του εξηλεκτρισμού της γκάμας των Βαυαρών. Αυτή απαριθμεί ήδη αρκετά οχήματα με την κωδική ονομασία «i» (σειρά i4, σειρά i5, σειρά i7, iX κ.λπ.). Ήδη από το 2022, ο διευθυντής ανάπτυξης της BMW, Frank Weber άφησε να εννοηθεί ότι η επόμενη M3 θα μπορούσε να στραφεί στην ηλεκτρική ενέργεια. Ωστόσο, σε μια πρόσφατη συνέντευξή του, ξεκαθάρισε τη θέση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Παραδέχτηκε ότι η παραγωγή ηλεκτρικών εκδόσεων για τις Μ3 και Μ4 είναι μια πιθανότητα, αλλά μόνο εάν αποδειχθούν μετρήσιμα καλύτερες από την απερχόμενη γενιά με τους θερμικούς κινητήρες.
Ο παγκόσμιος επικεφαλής του τμήματος Μ, Frank van Meel αναφέρει ότι κάθε επόμενη γενιά οχήματος M πρέπει να υπερβαίνει τις επιδόσεις του προκατόχου της. Εάν η BMW μπορέσει να επιτύχει τους στόχους της για τα νέα οχήματα M χρησιμοποιώντας ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης τότε οι επόμενες M3 και M4 θα είναι ηλεκτρικές. Αν όχι, τα αυτοκίνητα θα παραμείνουν με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η επιχειρηματολογία μοιάζει λογική και σαφής. Ερωτηθείς για πολλαπλές επιλογές κινητήρων, ο Frank van Meel έσπευσε να απορρίψει οποιοδήποτε σενάριο που θέλει τη BMW να προσφέρει τόσο βενζινοκίνητες όσο και ηλεκτρικές εκδόσεις με τη δυνατότητα ενός υβριδικού ηλεκτρικού συστήματος. Δεν πιστεύει ότι και οι τρεις επιλογές είναι ρεαλιστικές, δείχνοντας τη διάθεση της BMW να χρησιμοποιήσει ένα μόνο σύστημα μετάδοσης της κίνησης.
Πληροφοριακά, η υπάρχουσα BMW M3 CS με τον 3.0 λίτρων twin-turbo υπερτροφοδοτούμενο 6κύλινδρο κινητήρα διαθέτει απόδοση 550 ίππων και 650 Nm ροπής. Επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα φτάνει τα 302 χλμ./ώρα. Συγκριτικά, η BMW i4 Μ50 Gran Coupe έχει ισχύ 544 ίππους και 795 Nm ροπής, ολοκληρώνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα να φτάνει τα 225 χλμ./ώρα.