Τα pickup ή τα αγροτικά οχήματα όπως είναι ευρέως γνωστά στην Ελλάδα, είναι δημοφιλή εδώ και χρόνια στην εγχώρια αγορά, από τότε που ήταν εντελώς λιτά και «σπαρτιάτικα». Τα σημερινά pickup προσφέρουν πλέον όλες τις ανέσεις και τα συστήματα ασφαλείας των επιβατικών οχημάτων, όμως δεν παύει να είναι φτιαγμένα για βαριές και απαιτητικές δουλειές, γι’αυτό χαρακτηρίζονται και ως ημιφορτηγά.
Δείτε ακόμα: Ford Focus ή Puma 1.0 EcoBoost με τα ίδια λεφτά;
Στην αγορά υπάρχουν πολλές, καταξιωμένες και με μακροχρόνια παράδοση επιλογές στην κατηγορία των pickup, κυρίως ιαπωνικής καταγωγής. Αυτό όμως που ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό για τον πιο «πολεμικό» του χαρακτήρα, τον πλουσιότατο εξοπλισμό του, αλλά και την υψηλότερη τιμή του, είναι το άκρως δυναμικό και επιβλητικό Ford Ranger Raptor.
Το εξελιγμένο από την Ford Performance, Ranger Raptor, φέρει πάρα πολλές αλλαγές σε κάθε επίπεδο σε σχέση με τα υπόλοιπα Ranger και στην ουσία πρόκειται για ένα σχεδόν διαφορετικό αυτοκίνητο. Η τιμή του είναι στις 57.519 ευρώ (43.575 ευρώ προ φόρων και δασμών), ενώ στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει τα πάντα (δείτε εδώ όλο τον εξοπλισμό).
Δείτε ακόμα: Ford Ranger Wildtrak με όφελος έως 6.500 ευρώ
Μάλιστα, λόγω της μεγάλης ζήτησης, η Ford Motor Ελλάς ανακοίνωσε ότι κατάφερε να εξασφαλίσει για την ελληνική αγορά αυξημένο αριθμό διαθέσιμων οχημάτων, τα οποία αναμένεται να μειώσουν στο μισό το χρόνο παράδοσης μέχρι το τέλος της χρονιάς που διανύουμε.
Το πολύ επιβλητικό εξωτερικά Ranger Raptor με το μήκους 5.374 χλστ., πλάτους 2.028 χλστ., ύψους 1.873 χλστ. και με μεταξόνιο 3.220 χλστ. αμάξωμα, φέρει ενσωματωμένο κοτσαδόρο με ικανότητα ρυμούλκησης 2.500 kg. Επίσης, οι δύο εμπρός κρίκοι επιτρέπουν έλξη έως και 4.635 kg και οι δύο πίσω 3.863 kg, ενώ ο χώρος φόρτωσης έχει διαστάσεις 1.560 χλστ. x 1.575 χλστ. και είναι πλήρως καλυμμένος.
Δείτε ακόμα: Ford Puma και Kuga με πολύ χαμηλό επιτόκιο
Την κίνηση του θεριού αναλαμβάνει ο 2.0 λτ. Bi-turbo EcoBlue ντίζελ με απόδοση 213 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και ροπή 500 Nm μεταξύ 1.750-2.000 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 ταχυτήτων, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται πολύ γρήγορα, είτε αυτόματα, ή χειροκίνητα μέσω των paddles. Οι επιδόσεις που προσφέρει στο 2.510 κιλών αμάξωμα είναι πολύ καλές, αφού επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ., η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 8,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 233 γρ./χλμ.
Παρά το έντονα σκληροτράχηλο χαρακτήρα του, το Ranger Raptor εντυπωσιάζει στο δρόμο με το χαμηλό θόρυβο κύλισης, παρά τα αμιγώς χωμάτινα ελαστικά. Η σταθερότητά του είναι πάρα πολύ καλή, χωρίς αναπηδήσεις και ταξιδεύει άνετα στην εθνική οδό χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του.
Δείτε ακόμα: Ford Fiesta, EcoSport και Focus με 0% επιτόκιο
Εκεί όμως που δεν… πιάνεται και δεν έχει ανταγωνισμό είναι εκτός δρόμου. Σημεία που φαίνονται απροσπέλαστα, τα περνάει με χαρακτηριστική άνεση. Είναι εντυπωσιακό με πόση άνεση ανεβαίνει και κατεβαίνει σαθρές ανηφόρες και κατηφόρες με έντονη κλίση, γεμάτες με πέτρες και λάκκους, αλλά και πως καβαλάει και βουτάει στις διάφορες έντονες εδαφικές ανωμαλίες, χωρίς ο οδηγός να καταλάβει σχεδόν τίποτα ή το αυτοκίνητο να ζοριστεί.
Σε αυτό βοηθούν οι πολλές αλλαγές που έχουν γίνει στις αναρτήσεις, στο πλαίσιο και σε κάθε μηχανικό και μη τμήμα του. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή 6 προφίλ οδήγησης: Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow, Mud/Sand, Rock καi Baja για γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου. Επιπλέον υπάρχουν οι επιλογές κίνησης 2H, 4H, 4L, κλείδωμα του πίσω διαφορικού και σύστημα ελέγχου κατάβασης.