Τα αυτοκίνητα με κινητήρες 1.0 λτ. turbo που διατίθενται στην αγορά των καινούργιων είναι πλέον πάρα πολλά, σε σημείο που μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση στον υποψήφιο αγοραστή. Από μίνι έως μικρομεσαία SUV και με διάφορες ιπποδυνάμεις, είναι σε θέση να καλύψουν μια ευρεία γκάμα καταναλωτών. Πολύ δημοφιλή είναι τα μικρά 1.000άρια turbo, στα οποία συνδυάζουν τις σβέλτες επιδόσεις, με τη χαμηλή κατανάλωση και την επίσης χαμηλή τιμή αγοράς. Ποιο μοντέλο όμως κοστίζει τα λιγότερα χρήματα;
Δείτε ακόμη: Ποιο είναι το πιο γρήγορο 1.000άρι μικρομεσαίο;
Η απάντηση είναι το Skoda Fabia, το οποίο ξεκινά από 12.980 ευρώ στην αρχική έκδοση Ambition (στις φωτογραφίες είναι το Monte Carlo) και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας: 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, air condition, ρυθμιζόμενο καθ’ύψος κάθισμα οδηγού, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 6,5 ιντσών κ.λπ.
Την κίνησή του αναλαμβάνει το 3κύλινδρο 1.0 TSI μηχανικό σύνολο με απόδοση 95 ίππους στις 5.000-5.500 σ.α.λ. και ροπή 160 Nm στις 1.800-3.500 σ.α.λ., το οποίο προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ., τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 109 γρ./χλμ.
Δείτε ακόμη: Νέα SUV μοντέλα σε χαμηλές τιμές
Ο εν λόγω κινητήρας εμφανίζει πολιτισμένη λειτουργία με λιγοστούς κραδασμούς, θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και κινεί άνετα το μικρό Skoda. Στην οδήγηση η Fabia αποδεικνύεται φιλική, ενώ η ανάρτηση του αυτοκινήτου απορροφά σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Στο θάλαμο των επιβατών της Fabia με τις απαλές καμπύλες επιφάνειες και τις ίσιες γραμμές έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, τα οποία πείθουν με την συναρμογή και το φινίρισμά τους. Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης, η εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων και η πρακτικότητα, χάρη στις πολλές θήκες. Στα «συν» του μικρού Skoda ανήκουν ακόμα οι άνετοι χώροι για τέσσερις ενήλικους επιβάτες και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 330 λίτρων.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PS Monte Carlo