Η Ελλάδα γιορτάζει 200 χρόνια από την παλιγγενεσία. Δυο αιώνες από το εθνοσωτήριο έτος 1821, που σήμανε την επανάσταση της απελευθέρωσης από τον τουρκικό ζυγό. Ένα εθνικό «0-200», θα μπορούσαμε να πούμε χαριτολογώντας.
Για να βρούμε το πρώτο αυτοκίνητο που κατάφερε να πιάσει 200 χλμ./ώρα, θα πρέπει να πάμε 80 και πλέον χρόνια μετά την Επανάσταση. Στην αυγή του 20ου αιώνα και τη Γερμανία. Στο Μάνχαϊμ, συγκεκριμένα, και τις εγκαταστάσεις της Benz & Cie. Το 1909 ξεκίνησε η κατασκευή του «Blitzen-Benz». Όπου «blitzen» βάλτε «αστραπή», για να έχετε τον σκοπό πίσω από τη δημιουργία του Benz 200HP, όπως ήταν η επίσημη ονομασία του αυτοκινήτου. Μια ομάδα μηχανικών του Karl Benz, υπό την καθοδήγηση του Γάλλου οδηγού αγώνων Victor Héméry, ανέλαβαν να μετατρέψουν το Benz 150HP σε μηχανή κατάρριψης ρεκόρ. Στόχος; Τα 200, σε δυο επίπεδα: ισχύ και τελική ταχύτητα.
To 150HP είχε κάτω από το μακρύ καπό, έναν ατελείωτο τετρακύλινδρο κινητήρα με χωρητικότητα 15.1 λίτρων! Héméry, Benz και ο Julius Ganss (περισσότερα για αυτόν σε πολύ λίγο) αποφάσισαν, σε ένα πρώιμο και γαλλογερμανικό «there’s no replacement for displacement», να αυξήσουν τη διάμετρο των εμβόλων στα 185 χλστ., φτάνοντας τη χωρητικότητα στα 21.504 κ.εκ.! Το μοτέρ-Λεβιάθαν ζύγιζε 407 κιλά, όμως η απόδοση των 200 ίππων στις 1.600 σ.α.λ. άξιζε το τεράστιο βάρος.
Σύντομη παρένθεση για τον προαναφερθέντα Ganss, χωρίς τον οποίο δεν ξέρουμε αν ο Benz θα αποφάσιζε να κατέβαινε ποτέ στους αγώνες. Ο εφευρέτης του αυτοκινήτου ήταν κάθετα αντίθετος με αυτούς, απαγορεύοντας την εξέλιξη και συμμετοχή των κατασκευών του. Ήταν ο Ganss, μέλος του Δ.Σ., που έπεισε τον Benz για την αναγκαιότητα της συμμετοχής στους αγώνες, ως μέσο προώθησης των αυτοκινήτων. Αν δεν υπήρχε ο επίμονος Γερμανός, ουδείς γνωρίζει αν θα είχαμε σήμερα την τεράστια αγωνιστική κληρονομιά της Mercedes.
Επιστροφή στα 1909 και το Blitzen Benz. Ένα μονο/διθέσιο μήκους 4.820 χλστ., πλάτους 1.600 χλστ., ύψους 1.280 χλστ., μεταξονίου 2.800 χλστ. και βάρους 1.450 κιλών. Για τα δεδομένα της εποχής, ήταν «πούπουλο». Αν μάλιστα αφαιρέσουμε τα 407 κιλά του κινητήρα, η ζυγαριά για σασί και αμάξωμα μένει στα μόλις 1.050 κιλά-εν έτει 1909! Η αναλογία των 7,25 κιλών ανά ίππο ήταν η καλύτερη που είχε δει αυτοκίνητο μέχρι τότε, δείχνοντας τη δυναμική του 200HP. Ένα 4άρι χειροκίνητο κιβώτιο και μια αλυσίδα αναλάμβαναν τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς.
Από τη μεριά του, ο Héméry ανέλαβε να γράψει Ιστορία. Στις 9 Νοεμβρίου του ίδιου έτους, ο Γάλλος και το Blitzen επισκέφτηκαν την πίστα του Brooklands, στη Μεγάλη Βρετανία. Το αποτέλεσμα; 202,7 χλμ./ώρα σε λίγο παραπάνω από χιλιόμετρο (και 205,6 χλμ./ώρα στο μίλι)! Ρεκόρ όλων των εποχών και ορόσημο στην αυτοκίνηση, με το πρώτο τετράτροχο που κατάφερνε να σπάσει το φράγμα των 200 χλμ./ώρα! Το 1911, ένα άλλο Blitzen έφτασε τα 228,1 χλμ./ώρα στη Daytona, με τον Bob Burman πίσω από το τιμόνι.
Μέχρι σήμερα, ο κινητήρας των 21.5 λίτρων παραμένει ο μεγαλύτερος που τοποθετήθηκε ποτέ σε αυτοκίνητο Benz, Mercedes, Daimler ή Maybach, άσχετα αν μιλάμε για παραγωγής, αγωνιστικό, πρωτότυπο, ή κατασκευή για ρεκόρ ταχύτητας. Ο τετρακύλινδρος που χάρισε την πρώτη 200άρα στην αυτοκίνηση, μάλιστα, είναι μεγαλύτερος και από πολλά σύνολα φορτηγών ή λεωφορείων της γερμανικής εταιρίας. Συνολικά, κατασκευάστηκαν 6 Blitzen-Benz. Πλέον, 112 χρόνια μετά τη δημιουργία του, διασώζονται τα 2: ένα βρίσκεται στο μουσείο της Mercedes και το έτερο στο γκαράζ συλλέκτη, στις Η.Π.Α.