Η εργονομία που διαθέτει το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου και ειδικότερα οι διακόπτες στο ταμπλό, είναι ένας νευραλγικός τομέας για σχεδιαστές και τεχνικούς, αφού θα πρέπει να συνδυαστεί η πρακτικότητα με την καλαισθησία. Το αποτέλεσμα δεν είναι πάντοτε το καλύτερο δυνατό, όχι μόνο στα σύγχρονα αυτοκίνητα αλλά και στα παλαιότερα. Όπως για παράδειγμα ο εντελώς άβολος διακόπτης των αλάρμ που τοποθετούνταν στο κέντρο της κολόνας του τιμονιού.
Στα πιο παλιά μοντέλα, όσο φορτωμένη με κουμπιά και διακόπτες ήταν η κεντρική κονσόλα, τόσο καλύτερη στο μάτι, γιατί ήταν πολύ πιο εντυπωσιακή από μία άδεια. Σήμερα βέβαια οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν περάσει στο άλλο άκρο, αφού ενσωματώνουν σχεδόν τα πάντα στις οθόνες των infotainment. Όχι ότι κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη, μάλλον το αντίθετο θα λέγαμε, όταν για βασικές λειτουργίες (π.χ. του κλιματισμού), χάνεσαι στα μενού και υπομενού. Έτσι όμως «λύθηκαν» τα χέρια των σχεδιαστών, ενώ μειώθηκε και το κόστος παραγωγής, λόγω της δραστικής μείωσης των διακοπτών.
Γυρνώντας πίσω το χρόνο κοντά στις τέσσερις δεκαετίες, το 1987, η Alfa Romeo παρουσίασε τη νέα ναυαρχίδα της, την ιδιαίτερα φινετσάτη και καλλίγραμμη 164, δια χειρός Pininfarina. Η μεγάλη «Alfa» των 4.55 μ. μήκους, ακόμα και σήμερα εκπέμπει μια γοητεία, ενώ παρόλο που μοιράζονταν την ίδια πλατφόρμα με το Fiat Croma, τη Lancia Thema και το Saab 9000, διέθετε διαφορετική ανάρτηση μπροστά και άλλες ρυθμίσεις στο γενικότερο «στήσιμό» της.
Επίσης, με τα προαναφερθέντα μοντέλα δεν είχε και καμία σχεδιαστική συγγένεια, τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό. Σε αυτό εντύπωση προκαλούσε το πολύ μικρό σε βάθος ταμπλό, αλλά κυρίως η γεμάτη κουμπιά κεντρική κονσόλα. Τα περισσότερα από αυτά αφορούσαν τις ρυθμίσεις του αυτόματου κλιματισμού, τα οποία ήταν 15 (!), συν άλλα 7 στο ανώτερο τμήμα για τα αλάρμ, άνοιγμα του πίσω καπό και τάπας βενζίνης, τα φώτα ομίχλης κ.λπ. Μαζί και με τα κουμπιά του ραδιοκασετόφωνου, ήταν μια κονσόλα γεμάτη από διακόπτες ίδιου μεγέθους και σχήματος. Αντιθέτως, στις πιο απλές εκδόσεις υπήρχαν πολύ λίγα χειριστήρια για το air condition, όμως το ταμπλό έδειχνε πολύ φτωχό.
Σήμερα οι διακόπτες ελέγχου του κλιματισμού στην Stelvio για παράδειγμα, είναι πολύ λιγότεροι και σαφώς πιο πρακτικοί, ενώ υπάρχει και η κεντρική οθόνη που ελέγχεται μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου, στη βάση της κονσόλας.