Η τάση στις σύγχρονες καμπίνες επιβατών θέλει τις οθόνες να κυριαρχούν. Στον πίνακα οργάνων, στο ταμπλό, την κεντρική κονσόλα, γενικά όπου περιπλανηθεί το βλέμμα οδηγού και επιβατών σε ένα εσωτερικό του σήμερα, είναι πολύ πιθανό να συναντηθεί με γραφικά και ψηφιακές εικόνες.
Η τεχνοτροπία αυτή ακολουθείται για δυο λόγους: εντυπωσιασμού και συγκέντρωσης καθηκόντων. Το πρώτο κομμάτι δεν χρήζει ανάλυσης. Όσο μεγαλύτερη, ευκρινέστερη και με καλύτερα γραφικά οθόνη, τόσο πιο εντυπωσιακό το εσωτερικό. Στην ψηφιακή εποχή ζούμε, εξάλλου. Το δεύτερο σκέλος αφορά την βελτίωση της εργονομίας. Τα καινούργια μοντέλα προσφέρουν τόσες δυνατότητες παραμετροποίησης, που θα ήταν εργονομικός εφιάλτης να υπάρχει κουμπί για την καθεμιά. Βέβαια, ούτε το αντίθετο άκρο είναι η ενδεδειγμένη επιλογή, με τα δεκάδες υπομενού να καθιστούν πτυχιακή Εφαρμοσμένης Πληροφορικής την αλλαγή σταθμού σε κάποιες περιπτώσεις. Τι θα γινόταν, ωστόσο, αν κάποιος αποφάσιζε να αφήσει όλες τις αρμοδιότητες στα παραδοσιακά κομβία;
Δείτε ακόμα: H Ηonda επαναφέρει τα κουμπιά στην κονσόλα του Civic
Η Lexus έχει την απάντηση/παράδειγμα προς αποφυγή. Το GS είναι το δεύτερο τη τάξει σεντάν της, πίσω μόνο από το υπερπολυτελές LS. Το GS F είναι η κορυφαία εκδοχή του, με έναν ατμοσφαιρικό V8 5 λίτρων και 477 ίππων, μαζί με 530 Nm ροπής, να φροντίζουν για την επιτάχυνση του αμαξώματος στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 4,6 δλ. και μέχρι την ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική των 270 χλμ./ώρα. Με τέτοιες επιδόσεις, η προσοχή του οδηγού θα πρέπει να αποσπάται το λιγότερο δυνατό από τον δρόμο. Η καμπίνα του GS, ωστόσο, κάνει ό,τι μπορεί για να κερδίζει τα βλέμματα.
Συνολικά υπάρχουν πάνω από 100 διακόπτες (104 συγκεκριμένα), πολλοί από τους οποίους κάνουν την ίδια δουλειά. Για παράδειγμα, η επιλογή σταθμού/κομματιού στο ραδιόφωνο/ηχοσύστημα γίνεται από δυο κουμπιά στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού. Το ίδιο ακριβώς κάνουν άλλα δυο μπουτόν, στην απέναντι ακτίνα. Και για ποικιλία, υπάρχει ο παραδοσιακός περιστροφικός διακόπτης στην κεντρική κονσόλα. Ίδιο μοτίβο και για τον έλεγχο της φωνής. Ήτοι 10 διακόπτες για «εργασία» 4: 2 στο τιμόνι για ρύθμιση φωνής-επιλογής σταθμού/κομματιού και 2 περιστροφικά εκατέρωθεν του ηχοσυστήματος.
Ίδια υπερπροσφορά θέσεων, που θυμίζει ελληνικό δημόσιο στα καλύτερά του, συναντάμε και για την παραμετροποίηση κινητήρα-ανάρτησης. Υπάρχουν 8 κουμπιά για την ρύθμιση του μοτέρ, την σκληρότητα των αμορτισέρ, την απόκριση του γκαζιού κλπ., ωστόσο οι ίδιες ενέργειες πραγματοποιούνται και μέσω της οθόνης.
Διαβάστε επίσης: Πώς καθαρίζουμε σωστά την κεντρική κονσόλα;
Όπως δηλώνουν ξένοι συνάδελφοι που το έχουν δοκιμάσει, η Lexus έχει επιστρατεύσει για το GS F την πάγια τακτική των αυτοκινητοβιομηχανιών στα 80’s και τις αρχές των 90’s: όσο περισσότερα κουμπιά, τόσο πιο high tech και premium ένα αυτοκίνητο. Εν έτει 2019, όμως, κάπου «χλωμιάζει» η εν λόγω αρχιτεκτονική.