Οι εποχές που τα αυτοκίνητα είχαν χαμηλές τιμές ανήκουν στο όχι πολύ μακρινό παρελθόν, αφού πριν μια 8ετία για παράδειγμα μπορούσε κανείς να αποκτήσει ένα καλό μικρό ή μικρομεσαίο μοντέλο με 12.000 έως 15.000 ευρώ. Βέβαια τα τωρινά αυτοκίνητα είναι μακράν καλύτερα σε ασφάλεια, τεχνολογία, επιδόσεις, κατανάλωση ρύπους κ.λπ., ωστόσο είναι αρκετά ακριβότερα.
Σήμερα για την αγορά ενός μικρού SUV, ο ενδιαφερόμενος πρέπει να υπολογίζει ένα budget της τάξεως των περίπου 20.000 ευρώ και παραπάνω, δηλαδή κοντά στα 7 εκατομμύρια «παλιές» δραχμές. Με τα μισά σχεδόν λεφτά, πριν από 25 χρόνια ήταν διαθέσιμο το φθηνότερο 4×4 της αγοράς, το οποίο δεν είναι άλλο από το Lada Niva.
Το σκληροτράχηλο εκτός δρόμου ρωσικό αυτοκίνητο πωλούνταν στην Ελλάδα το 1997 από μόνο 3.885.000 δρχ., δηλαδή 11.400 ευρώ. Την ίδια χρονιά το πιο σύγχρονο (σε σχέση με το Niva) πρώτης γενιάς Kia Sportage κόστιζε τα διπλάσια λεφτά, από 7.447.000 δρχ. (21.855 ευρώ). Το Niva είχε παραπλήσια τιμή με δημοφιλή μικρομεσαία της εποχής, όπως ήταν το Nissan Almera (από 3.895.000 δρχ.), το Fiat Bravo (από 3.995.000 δρχ.) και το πιο ακριβό Opel Astra (από 4.600.000 δρχ.).
Μάλιστα, το 1997 η Lada Hellas έδινε δώρο και το air condition στο Lada Niva, όπως αναφέρει και η σχετική διαφήμιση (βλ. παρακάτω). Να υπενθυμίσουμε ότι από το 1995 και μετά ήταν διαθέσιμο με το νέο κινητήρα 1.7 λτ. των 84 ίππων, αντικαθισώντας τον 1.600άρη με καρμπυρατέρ, των 76 ίππων. Όπως γνωρίζετε, το Niva με την προσθήκη Legend πλέον, έχει το ίδιο ουσιαστικά 1.700άρι μηχανικό σύνολο, ενώ πριν από δύο χρόνια παρουσιάστηκε με νέο ταμπλό και κάποιες επιμέρους αναβαθμίσεις.
Δείτε παρακάτω και τη διαφήμιση του Lada Niva, που προβάλλονταν το 1997: