Τα αυτοκίνητα της BMW είναι μεταξύ των αγαπημένων από εκατομμύρια κόσμου σε όλο τον πλανήτη, όμως τα περισσότερα δεν απευθύνονται στο ευρύ αγοραστικό κοινό, λόγω των υψηλών τιμών τους. Παράλληλα, για κάποιες χώρες οι μεγάλης χωρητικότητας κινητήρες των 2.0 λτ. και άνω τα καθιστούν απαγορευτικά και για φορολογικούς λόγους.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή BMW 320d xDrive 190 PS
Στην Ελλάδα ανέκαθεν υπήρχε πρόβλημα με τα πολλά κυβικά, αφού για να έχει κανείς αυτοκίνητο 2.000 κ.εκ. και άνω θα πρέπει να είναι «προύχοντας», άσχετα αν η τιμή του δεν είναι και τόσο υψηλή. Γι’ αυτό κάποιες εταιρείες έφτιαχναν για τη χώρα μας (και για άλλες με ανάλογο πρόβλημα) εκδόσεις με μικρότερους κινητήρες, έτσι ώστε να είναι πιο βατοί φορολογικά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούσε η BMW 316i με τον 1.6 λτ. ατμοσφαιρικό κινητήρα, η οποία αποτελούσε λύση ανάγκης για όποιον ήθελε να είχε μια 3άρα BMW αλλά δεν μπορούσε να ανέβει σε κυβικά. Μέχρι και τις προγενέστερες BMW Σειρά 3 και Σειρά 5 υπήρχε αυτή η επιλογή, με τις 520i AT 1.6 TwinPower Turbo 170 hp και 318i 1.5 TwinPower Turbo 136 hp. Στα νέα μοντέλα δεν υπάρχει αυτό το προνόμιο, αφού οι μικρότεροι κινητήρες είναι 2λιτροι. Ωστόσο, στην Τουρκία, τόσο η 3άρα όσο και η 5άρα εξακολουθούν να πωλούνται με 1.600άρια μηχανικά σύνολα.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή BMW 116d Auto
Πιο αναλυτικά, η «τουρκική» BMW 320i διατίθενται με τον 4κύλινδρο 1.600άρη TwinPower Turbo κινητήρα, απόδοσης 170 ίππων στις 5.000-6.000 σ.α.λ. και με ροπή 250 Nm στις 2.000-4.700 σ.α.λ. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, αποκλειστικά μέσω του αυτόματου κιβωτίου Steptronic. H 320i των 1.525 κιλών επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 232 χλμ./ώρα και η μεικτή κατανάλωση είναι 6,0 λτ./100 χλμ. Η τιμή της στην έκδοση Sportline ξεκινάει από 598.700 λίρες Τουρκίας (σημερινή ισοτιμία 63.913 ευρώ).
Στην Ελλάδα, η αρχική 3άρα, η 318i (από 33.200 ευρώ) εφοδιάζεται με 2λιτρο TwinPower Turbo, ισχύος 156 ίππων στις 4.500-6.500 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 1.300-4.300 σ.α.λ. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (προαιρετικά με το 8άρι Steptronic), επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ., φτάνει τα 223 χλμ./ώρα τελικής, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 120 γρ./χλμ. Επίσης, η 320i (από 42.450 ευρώ) είναι επίσης 2.0 λτ. με 184 άλογα.
Δείτε ακόμα: Πόσο πωλείται η BMW «του λαού;»
Με τον 1.6 λτ. TwinPower Turbo τροφοδοτείται και η βασική 5άρα στην Τουρκία, η 520i (από 825.200 τουρκικές λίρες ή 88.023 ευρώ). Είναι το ίδιο μοτέρ των 170 ίππων και 250 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ., τελική ταχύτητα 226 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση 7,1 λτ./100 χλμ. και 162 γρ./χλμ. CO2.