Η Skoda ανήκει πλέον στην αφρόκρεμα των mainstream κατασκευαστών, σημειώνοντας το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο και διαθέτοντας τόσο πλήρη αυτοκίνητα, που προκαλεί την αντίδραση ακόμα και της ίδιας της VW! Το Βόλφσμπουργκ έπαιξε τον μεγαλύτερο ρόλο στην αναμόρφωση της τσέχικης φίρμας, σηματοδοτώντας την αλλαγή πορείας με το Felicia. Τα πρώτα δείγματα ωστόσο, είχαν φανεί ήδη από το Favorit.
Διαβάστε επίσης: Τι καινοτομία είχε η Skoda Felicia Fun πριν 25 χρόνια;
Το μικρομεσαίο από το Μλάντα-Μπόλεσλαβ παρουσιάστηκε μεν το 1987, όταν και έκανε ευρύτερα γνωστό το όνομα της Skoda, όμως η ιστορία του δικού του φτάνει μέχρι το 1936. Τότε παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, με την κωδική ονομασία Type 904. Η αναβαθμισμένη εκδοχή του (Type 923), εμφανίστηκε 3 χρόνια αργότερα και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1941. Η εμπορική απήχηση του πρώτου Favorit ήταν ελάχιστη, πουλώντας μόλις 223 κομμάτια σε 6 χρόνια καριέρας. Το σοκ ήταν τόσο ισχυρό για τους Τσέχους, ώστε «ξέχασαν» τη συγκεκριμένη ονομασία για 46 ολόκληρα χρόνια.
Επιστροφή στο 1987 και το «δικό μας» Favorit (Type 781). Με σχεδιασμό από τον Bertone, σύστημα ψεκασμού από την Bosch, μηχανολογική μελέτη θαλάμου καύσης από την Ricardo και συμμετοχή ακόμα και της Porsche (στις βάσεις κινητήρα ανέφερε το συμβόλαιο μεταξύ των εταιριών, σχεδόν σίγουρα οι Γερμανοί έβαλαν το χέρι τους και στο στήσιμο) στην εξέλιξή του, κατέστη προφανές πως οι Τσέχοι ήταν αποφασισμένοι να αφήσουν πίσω τους το παρελθόν μοντέλων σαν το Target. Στόχος που αποτυπώθηκε εξ ολοκλήρου στην πράξη.
Διαβάστε επίσης: To Lada Samara είχε την φροντίδα της Porsche!
Από την απαρχαιωμένη διάταξη του «όλα πίσω», το Favorit άλλαξε σελίδα και τα έφερε όλα εμπρός! Το πρώτο Skoda στα χρονικά με τον κινητήρα και την κίνηση μπροστά, ήταν γεγονός! Από το 1987 έως το 1995, που αντικαταστάθηκε από το Felicia, πουλήθηκαν σχεδόν 770.000 (768.690) κομμάτια σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος: 5θυρο χάτσμπακ, estate (Forman) και Pick up. H Skoda είχε έτοιμη και έκδοση σεντάν από το 1985, όμως η κόντρα της τσεχοσλοβακικής κυβέρνησης -στην οποία άνηκε η εταιρία τότε- με τον Nuccio Bertone, εκτός της καθυστέρησης 2 ετών που προκάλεσε στην έναρξη παραγωγής, οδήγησε στην ακύρωση του τετράθυρου Favorit.
Ούτε οι αγωνιστικές περγαμηνές δεν έλειψαν, καθώς το 1993 η Skoda έκανε το 1-2 στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο στην κατηγορία κάτω των 1.3 λίτρων, με τον κινητήρα των 1.289 κ.εκ. να αποδίδει 80 ίππους (από 54 έως 67 στα πολιτικά, αναλόγως χρονολογίας, καρμπιρατέρ/ψεκασμού και ύπαρξη καταλύτη). Την επόμενη χρονιά δε, οι Τσέχοι κέρδισαν τον τίτλο στην κατηγορία έως 2.000 κ.εκ., παρά το γεγονός ότι αγωνίστηκαν με μόλις 1.3 λίτρα!
Διαβάστε επίσης: Όταν το Skoda Target τα έβαζε με το Audi Quattro (+video)