Τα Hyundai έχουν φτάσει ιστορικά υψηλά από πλευράς ισχύος. Το νέο i30 N αποδίδει 280 ίππους, το επερχόμενο i20 N θα βρίσκεται στην περιοχή των 200, το επίσης επερχόμενο Tucson N στα 290, ενώ ίδια ιπποδύναμη χαρακτηρίζει και το νέο Sonata N-Line, που δεν είναι καν καθαρόαιμο μοντέλο «Ν». Δεν ήταν πάντα έτσι, όμως…
Δείτε ακόμα: Δέλεαρ η τιμή του Hyundai i30 1.5 T-GDi 160 PS
Πριν από 30 χρόνια, στην γκάμα της κορεατικής εταιρίας κυριαρχούσαν μοντέλα όπως το Excel και το Lantra. Σπορ γονίδια δεν υπήρχαν, παρά μόνο μέσω της εξαίρεσης του S Coupe, ενός μοντέλου που ήταν πράγματι σπορτίφ με βάση τα δεδομένα της κορεατικής αυτοκίνησης, όμως ξεκάθαρα πίσω από τον ανταγωνισμό. Το 1993, ωστόσο, άλλαξαν όλα. Οι Κορεάτες λάνσαραν το facelift του -κατά ίδιες δηλώσεις- πρώτου σπορ αυτοκινήτου της χώρας, στο οποίο κυριαρχούσαν τα νέα φωτιστικά σώματα και το περισσότερο καμπύλο εμπρός μέρος. Εκεί όπου δέσποζε το -τότε- νέο σήμα της εταιρίας, που εκφράζει τη Hyundai Motors μέχρι σήμερα!
Διαβάστε επίσης: Τι συμβολίζει το σήμα της Hyundai;
Κάτω από το καπό, οι πρωτιές συνέχιζαν. Τα 85 άλογα του 1.500άρη της Mitsubishi δεν ικανοποιούσαν με τις επιδόσεις τους, οπότε οι Κορεάτες αποφάσισαν να εξελίξουν το δικό τους μοτέρ – που ήταν και το πρώτο, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από τους ίδιους! Ο 12βάβιδος 1.5 SOHC «Alpha» απέδιδε 92 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 132 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., συνεργαζόμενος με ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο (προαιρετικά 4άρι αυτόματο). Οι επιδόσεις που εξασφάλιζε ήταν διόλου αξιοπρεπείς, με 11,4 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τελική 178 χλμ./ώρα. Ωστόσο, η Hyundai ήθελε το κάτι παραπάνω.
Για το λόγο αυτό, συνεργάστηκε με την Garrett. Η φημισμένη αμερικανική εταιρία κατασκευής τούρμπο, είχε μόλις τελειώσει την εξέλιξη του στροβιλοσυμπιεστή T15. Και το S Coupe GT (Scoupe Turbo σε κάποιες αγορές) ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως, που απήλαυσε το προνόμιο στο μηχανοστάσιο. Κατ’ αυτό τον τρόπο, έγινε και το πρώτο κορεατικό αυτοκίνητο παραγωγής με τούρμπο! Η απόδοση έφτανε τους 115 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τα 167 Nm στις 4.500 σ.α.λ., χαρίζοντας στο κορυφαίο «Σκουπέ» επιτάχυνση της τάξης των 9,2 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, 16,8 δλ. για το 400άρι και τελική 195 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Kia και Hyundai πρώτες στο Top10 αξιοπιστίας