Λίγα αυτοκίνητα έχουν προκαλέσει την αισθητική τόσων πολλών, όσο η 4η γενιά της 7άρας. Η BMW ανέθεσε στον Chris Bangle, στα τέλη της δεκαετίας του 90, να αναμορφώσει τη σχεδιαστική κατεύθυνση των μοντέλων της. Κι ο Αμερικανός πάστορας, του έδωσε και κατάλαβε.
Η μετάβαση από τη συντηρητική E38 στην ριζοσπαστική E65, προκάλεσε πρωτοφανείς αντιδράσεις από τους φίλους της φίρμας. Ούσα η πρώτη BMW της εποχής Bangle, το σχήμα της -ειδικά πίσω- ξένιζε στο μέγιστο βαθμό, συγκρινόμενο με την 5άρα E39 και την 3άρα E46. Η 7άρα δεν είχε καμία σχέση με τις υπόλοιπες «Μπέμπες», ενώ έσπασε και τους διαχρονικούς δεσμούς με την 5άρα, της οποίας αποτελούσε αισθητική εξέλιξη σε κάθε γενιά τους. Ακόμα και στο εσωτερικό, κατάργησε το σήμα κατατεθέν των BMW, που δεν είναι άλλο από την στραμμένη προς τον οδηγό κονσόλα. Τα χαρακτηριστικά αυτά έκατσαν πολύ άσχημα στους φαν των Βαυαρών, οι οποίοι άρχισαν να μαζεύουν υπογραφές για να διώξουν τον Bangle, μέσω της διαδικτυακής εκστρατείας «Stop Chris Bangle»!
Δείτε ακόμα: Όταν η Mercedes πήγε να «ξεκάνει» την BMW
Ο αριθμός των υπογραφών έφτασε κοντά στις 10.000, όμως ο τότε επικεφαλής σχεδίασης έμεινε στη θέση του, καθότι η διαδικασία ήταν άτυπη. Αξίζει να σημειωθεί πάντως, πως σήμερα ο πρόεδρος της Μπαρτσελόνα, Ζόσεπ Μαρία Μπαρτομέου, είναι αντιμέτωπος με πρόταση μομφής, έπειτα από τη συγκέντρωση 16.521 υπογραφών από τα μέλη του Καταλανικού συλλόγου. Για να αντιληφθούμε το κύμα «αγάπης» που προκάλεσε το μολύβι του Αμερικανού…
Η «ανταμοιβή» δεν άργησε να έρθει, καθώς λίγες μέρες μετά την παρουσίαση της E65, το 2002, το περιοδικό Time τη συμπεριέλαβε στα 50 ασχημότερα αυτοκίνητα όλων των εποχών. Η 7άρα MK4 ωστόσο, ήταν πολύ περισσότερα από δέκτης επικρίσεων για την εμφάνισή της. Στην ουσία, αποτέλεσε τον τεχνολογικό «Δούρειο Ίππο» της αυτοκίνησης, λανσάροντας στοιχεία που διαμόρφωσαν την πορεία των μεταγενέστερων μοντέλων.
Διαβάστε επίσης: Τι καινοτομία είχε το Audi 80 του 1986;
Καταρχάς, ήταν το πρώτο σεντάν με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η δημιουργία της ZF, στα 8 χρόνια κυκλοφορίας της E65, συνεργάστηκε με 10 διαφορετικά μοτέρ. Από τον 3λιτρο εξακύλινδρο της 730i έως τον 6λιτρο V12 της 760i, με τον ενδιάμεσο 4.4 λτ. V8 της 745i να αποτελεί ορόσημο. Ο N62B44 των 320 ίππων στις 6.100 σ.α.λ. και 440 Nm στις 3.700 σ.α.λ., ήταν το πρώτο μοτέρ παγκοσμίως με αυλούς εισαγωγής μεταβλητού μήκους και ο πρώτος κινητήρας BMW τεχνολογίας Valvetronic, που υποκαθιστά την πεταλούδα του γκαζιού με το βύθισμα των βαλβίδων.
Εκτός αυτού, η 7άρα ήταν η πρώτη BMW με το σύστημα iDrive. Ένα σύστημα πολυμέσων, στην ουσία προπομπός όλων των σημερινών. Ένας περιστροφικός διακόπτης στην κεντρική κονσόλα επέτρεπε στον οδηγό να ελέγχει όλες τις λειτουργίες, μέσα από διάφορα μενού και υπομενού. Η πολυπλοκότητά του επικρίθηκε σφόδρα, όμως το iDrive δεν παύει να αποτελεί πρόδρομο της σημερινής μανίας με infotainment. Η μεγαλύτερη συνδρομή της E65 στην τεχνολογική διαμόρφωση σημερινής μόδας, ωστόσο, ήταν ένα κουμπί στα αριστερά του ταμπλό
Δείτε ακόμα: Ποιο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με σύστημα πολυμέσων;
Η 7άρα του 2002 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που εξοπλίστηκε με ηλεκτρικό χειρόφρενο! Σχεδόν 2 δεκαετίες μετά, ούτε το 1/3 των καινούργιων αυτοκίνητων δεν εξοπλίζονται με παραδοσιακό χειρόφρενο, καταδεικνύοντας την επίδραση που είχε αυτή η τεχνοτροπία σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.