Άλλη μια έρευνα αξιοπιστίας, άλλη μια απόδειξη πως οι Ιάπωνες δεν παίζονται στο συγκεκριμένο τομέα. Η ετήσια έρευνα του Consumer Reports για μεταχειρισμένα αρκετών ετών, 20ετίας εν προκειμένω, έφερε 7 εταιρίες από την Άπω Ανατολή στις πρώτες 10 θέσεις, με την Ευρώπη πάντως να καταγραφεί πολύ πιο σθεναρή παρουσία από ό,τι συνήθως.
Το CR μάζεψε και ανέλυσε τα δεδομένα από 330.000 κατόχους αυτοκινήτων χρονολογίας από το 2000 μέχρι φέτος, αξιολογώντας τις εμπειρίες των ιδιοκτητών για τους τελευταίους 12 μήνες. Η έρευνα καταπιάνεται με 20 καίριους τομείς που μπορεί να εμφανιστούν κάθε λογής προβλήματα, από τα πιο απλά (φρένα που τσιρίζουν, τριγμοί ή ρωγμές στο εσωτερικό κ.λπ.) μέχρι τα πιο σοβαρά (δυσλειτουργίες κινητήρα-μετάδοσης-ηλεκτρικών). Κατόπιν λαμβάνεται υπόψη η σοβαρότητα κάθε τύπου προβλήματος, ώστε να δημιουργηθεί μια κλίμακα βαθμολογίας αξιοπιστίας για κάθε όχημα, από το 1 έως το 100. Χρησιμοποιούμε αυτές τις πληροφορίες για να δώσουμε αξιολογήσεις αξιοπιστίας για κάθε κύριο κύριο όχημα. Φέτος στο μικροσκόπιο μπήκαν τα ραγδαίως αναπτυσσόμενα εξηλεκτρισμένα μοντέλα (full και plug-in υβριδικά, μαζί με αμιγώς ηλεκτρικά), με τις δικές τους ιδιαιτερότητες που μπορούν να εμφανίσουν ζητήματα (βλάβες σε μπαταρίες-ηλεκτροκινητήρες, πτώση αυτονομίας και ισχύος φόρτισης, κι ούτω καθεξής).
• Τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης έχουν 17 πιθανές προβληματικές περιοχές.
• Τα EV μπορούν να έχουν έως και 12 προβληματικές περιοχές. Δεν περιλαμβάνονται τα παραδοσιακά προβλήματα των θερμικών, όπως αυτά με τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων.
• Τα υβριδικά έχουν 19 πιθανές περιοχές προβλημάτων: 17 από το θερμικό σκέλος, συν ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία .
• Τα plug-in ηλεκτρικά (PHEV) μπορούν να αντιμετωπίσουν και τις 20 προβληματικές περιοχές: 17 από το θερμικό κομμάτι, καθώς και ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία και φόρτιση.
Ανεξαρτήτως κινητήριου συνόλου πάντως, ένα είναι το σίγουρο: η κορυφή ανήκει στους Ιάπωνες! Η Lexus κατέκτησε την κορυφή, με σκορ 79/100, ακολουθούμενη κατά πόδας από την Toyota (76/100). Στην τρίτη θέση συναντάμε τον πρώτο εκπρόσωπο της Ευρώπης, με την παρουσία της MINI και επίδοση 71/100 – ελάχιστα μπροστά από τις Acura και Honda (το ίδιο πράγμα, βασικά), που ισοβαθμούν με 70/100. Subaru και Mazda έπονται (69 και 67/100), αφήνοντας πίσω τους την Porsche (66/100), την BMW (64/100) και την Kia (61/100), που συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Στο αντίθετο άκρο βρίσκουμε (χωρίς να εκπλήσσεται κανένας) την Chrysler, με την κάκιστη επίδοση του 18/100. Καλά δεν τα πήγε ούτε η Mercedes, που ήρθε προτελευταία (23/100), ούτε η VW με την Jeep (από 26/100). Γενικότερα, αν πάρουμε ως βάση το 50/100, παρατηρούμε πως 17 από τις 30 αυτοκινητοβιομηχανίες δεν καταφέρνουν να την πιάσουν.