Ποιες εταιρίες δεν προσφέρουν SUV;

Η εμπορική δυναμική των SUVs μπορεί να είναι πλήρως αναγνωρισμένη εδώ και χρόνια, όμως δεν παύει να τρομάζει. Και μόνο το γεγονός πως Aston Martin, Bentley, Lamborghini, Maserati και Rolls-Royce «τσακίστηκαν» να παρουσιάσουν μοντέλο στην κατηγορία, καταδεικνύει το πόσο ζωτικής σημασίας θεωρείται η ύπαρξη τουλάχιστον ενός SUV στη γκάμα, ακόμα και τέτοιων εταιριών. Ακόμα και η Lotus με τη Ferrari έχουν πια crossover προτάσεις!

Δεν είναι, όμως, όλοι έτσι. Η υπόκλιση στα «σουβ» δεν ανταποκρίνεται σε καθολικό βαθμό, έστω κι από ανάγκη σε κάποιες περιπτώσεις. Διότι μπορεί κάποιος να μη διαθέτει SUV στη γκάμα του επειδή δεν μπορεί, όχι μόνο επειδή δεν θέλει. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που αποκηρύσσουν την εκπροσώπηση στο δημοφιλέστερο segment παγκοσμίως, ίσα που μετριούνται στα δάχτυλα των δυο χεριών. Από αυτές, μόνο τέσσερις το κάνουν από άποψη. Πάμε να τις δούμε, μαζί με το σκεπτικό πίσω από την απουσία τους.

Abarth

Αν και τυπικά το πρώτο SUV στην ιστορία της ιταλοαυστριακής φίρμας έκανε πρεμιέρα τον περασμένο μήνα, το γεγονός ότι διατίθεται μόνο στην αγορά της Βραζιλίας αρκεί για να βάλει τους «σκορπιούς» στη λίστα. Σε όλες τις άλλες μεριές του κόσμου, τα μόνα Abarth που μπορεί να παραγγείλει κάποιος είναι τα 595/695 και μέχρι πριν κάμποσο καιρό το 124 Spider.

Bugatti

Συνέχεια με κάτι που για αρκετά χρόνια, έστεκε ως βάσιμο ενδεχόμενο. Το σενάριο για SUV από τη Bugatti υπήρχε από την εποχή της Veyron και ενδυναμώθηκε, όταν η γαλλογερμανική εταιρία δεν έβαλε στην παραγωγή την Galibier: τη «σεντάν Veyron», όπως ήταν το παρατσούκλι της, και κατ’ ουσία εμπνευστή της Porsche Panamera.

Από το 2009, που εμφανίστηκε το πρωτότυπο, μέχρι το 2016 και το λανσάρισμα της Chiron, οι φήμες ήθελαν σχεδόν σίγουρη την εξέλιξη ενός hyper-SUV. Τελικά η Bugatti δεν προχώρησε ποτέ «στο παρασύνθημα», καθώς με τα έως τώρα δεδομένα η κατασκευή ενός SUV που θα μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια στα 350+ χλμ./ώρα (αυτός ήταν ο στόχος), καθίσταται αδύνατη λόγω ελαστικών. Η Brabus Rocket 900 των 330 χλμ./ώρα είναι ό,τι πλησιέστερο σε SUV Chiron, από πλευράς επιδόσεων.

Chrysler

Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, που ενδεχομένως δεν γνωρίζουν ούτε οι Αμερικανοί, η Chrysler έχει ξεμείνει με το απαρχαιωμένο 300 και το MPV Pacifica. Παρόλο που η γκάμα της Jeep θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για τουλάχιστον ένα SUV, η άλλοτε μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία των Η.Π.Α. δεν διαθέτει κανένα! Τα πολύ αισιόδοξα νέα (φράση που έχει χρόνια να ακούσει το Ντιτρόιτ), ωστόσο, έγκεινται στο πρωτότυπο Airflow.

Koenigsegg

Οι Σουηδοί δεν έχουν εμφανίσει ακόμα ούτε σκίτσο SUV. Η τετραθέσια και plug-in υβριδική Gemera λειτουργεί, τρόπον τινά, ως το οικογενειακό της γκάμας, οπότε δεν υπάρχει ανάγκη για crossover πειραματισμούς. O ίδιος, o Christian von Koenigsegg, έχει δηλώσει πως το πνευματικό του τέκνο δεν πρόκειται να παρουσιάσει μοντέλο στην εν λόγω κατηγορία. Αλλά αυτά, βέβαια, τα είπαν κι άλλοι…

Lancia

Όπως η Chrysler, έτσι και το ιστορικό brand του Τορίνο εμπίπτει στην κατηγορία του «δεν μπορώ». Αφ’ ης στιγμής η Lancia βασίζεται εξ ολοκλήρου στο Ypsilon για την επιβίωσή της, κι αυτό αποκλειστικά στην αγορά της Ιταλίας. Η Stellantis πάντως οργανώνει ολοκληρωτική αναγέννηση, αρχής γενομένης από την επιστροφή της Delta και αργότερα, το λανσάρισμα ενός crossover.

 

McLaren 

Οι 540C, 570S, 570GT, 600LT, GT, 720S και 765 LT διανύουν τόσο επιτυχημένη εμπορική πορεία, ώστε ο Βρετανός κατασκευαστής απλά δεν χρειάζεται SUV για την οικονομική του ευμάρεια. Η νέα Artura αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τις πωλήσεις, δίνοντας στη McLaren το μοναδικό προνόμιο της διαφορετικότητας από τις Ferrari, Porsche και Lamborghini.

Pagani

Ίδια προσέγγιση με την Koenigsegg. Η μερίδα του κοινού που απευθύνεται είναι πολύ μικρή και εκλεκτή, για να δικαιολογεί την ύπαρξη SUV. Η Huayra και οι ειδικές της εκδόσεις φτάνουν και περισσεύουν.

Get it on Google Play Download on the App Store