Το Scorpio δεν συγκαταλέγεται στα πιο γνωστά Ford. Όχι ότι είναι αμελητέα ποσότητα, όμως όταν έχεις ονόματα σαν τα Fiesta, Escort, Focus, Sierra, Mondeo και Cortina, δύσκολα ο «Σκορπιός» έρχεται πρώτος στο μυαλό. Από πλευράς οδικής ασφάλειας όμως, το μεγάλο σεντάν του «Μπλε Οβάλ» συνιστά ακρογωνιαίο λίθο για όλα τα προαναφερθέντα, αλλά και όσα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως κατασκευαστή τα ακολούθησαν μέχρι σήμερα.
Λανσαρίστηκε το 1985, ως αντικαταστάτης του Granada στην ευρωπαϊκή αγορά. Βέβαια, σε άλλες αγορές συνέχισε με το ίδιο όνομα. Όπως βλέπουμε, βασίστηκε εμφανισιακά στο Sierra με την Ford να μιμείται το παράδειγμα της BMW, για τις Σειρές 5 και 7, όπου το μεγαλύτερο μοντέλο «πάταγε» αισθητικά στο μικρότερο. Διαθέσιμο με 3 τύπους αμαξώματος (hatchback, sedan και estate), ξεκινούσε από τα 4.673 χλστ. μήκους (το hatchback) και έφτανε στα 4.744 χλστ. (sedan και estate).
Δείτε ακόμα: Τι καινοτομία είχε το Fiat Cinquecento;
Ακόμα πιο ευρεία η διαθεσιμότητα μοτέρ, με 10 κινητήρες να καλύπτουν βενζινοκίνητο και ντίζελ ανάγκες. Ο 1.800άρης των 90 ίππων ήταν αυτός που είδαμε περισσότερο στην Ελλάδα, με τον 2λιτρο των 115 να πέφτει στον φράκτη των τεκμηρίων. Κάποια Scorpio (και Sierra) εξελίχτηκαν, μέσω τροπέτου, σε 2.8 και 2.9 V6.
Το ισχυρότερο όλων ήταν το 2.9i 24V, με μοτέρ βελτιωμένο από την Cosworth και απόδοση 194 ίππων. Με το facelift του 1992, το ανάλογο body kit και ελαφρώς καταχρηστικά, αποκαλείτο συχνά ως Scorpio RS. Στο πετρελαιοκίνητο μέτωπο, τα μοτέρ ήταν 2.5 -ατμόσφαιρα και τούρμπο- της Peugeot. To πιο δυνατό πάντως, ήταν το 2.5 τούρμπο της ιταλικής VM και 116 ίππους.
Διαβάστε επίσης: Η ιστορική πρωτιά της Alfa Romeo 33
Ο εξοπλισμός, ανάλογα και την έκδοση, περιλάμβανε δερμάτινα/ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα/θερμαινόμενα καθίσματα, ηλεκτρική ηλιοροφή, cruise control, αυτόματο κλιματισμό, μέχρι και θερμαινόμενο παρμπρίζ! Ένα στοιχείο εξοπλισμού, ωστόσο, ήταν στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Και αποτέλεσε ορόσημο για σύσσωμη την αυτοκίνηση.
Διαβάστε επίσης: Volvo Amazon: Το αυτοκίνητο που έσωσε εκατομμύρια ζωές
Εν έτει 1985, το Scorpio έγινε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με στάνταρ σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών σε όλες τις εκδόσεις. To πασίγνωστο πια και κοσμοσωτήριο, ABS! Η Mercedes ήταν η πρώτη που το λανσάρισε, το 1978, με την S-Class W110. Η Ford, όμως, ήταν εκείνη που το έκανε στάνταρ σε ένα μοντέλο και έθεσε τις βάσεις για την εκτίναξη της ενεργητικής ασφάλειας.