Δυο δεκαετίες έχουν περάσει από την εμφάνιση του Honda S2000 AP1 και ο κόσμος όχι μόνο δεν το ξεχνάει, αλλά αυξάνει εκθετικά τον βαθμό λατρείας. Ένα από τα πιο «αντρικά» αυτοκίνητα όλων των εποχών, απαιτώντας χειριστή υψηλού επιπέδου πίσω από το τιμόνι προκειμένου να αναδείξει τις αρετές του.
Δείτε ακόμα: Όταν η Toyota Supra «έδερνε» τον ανταγωνισμό (+video)
Οι Ιάπωνες είχαν κατά νου τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου, που θα «μύριζε» αγωνιστικό μέχρι τελευταίας βίδας. Ανάρτηση, πλαίσιο, κινητήρας και μετάδοση, όλα εξελίχτηκαν και ρυθμίστηκαν με βάση την απόλυτη αίσθηση και την τηλεπαθητική αμεσότητα. Το S2000, πρακτικά, είναι κεντρομήχανο. Οι μηχανικοί της Honda τράβηξαν τόσο πίσω την καμπίνα, ώστε ο F20C να χωρέσει μεταξύ αυτής και του εμπρός άξονα. Εξ ου και το χαρακτηριστικό μακρύ καπό. Το S2K έμεινε στην Ιστορία για τις ακαριαίες αντιδράσεις και την προϋπόθεση για οδηγό περιωπής, ώστε να μπορέσει να κινηθεί όπως του αρμόζει χωρίς να καταλήξει σκραπ. Πέρα από την εμφάνιση, το θεϊκής προέλευσης 6άρι χειροκίνητο, το απόλυτο στήσιμο, τις διηγήσεις ιστοριών και τον χαρακτήρα, ο κινητήρας ήταν αυτός που έπαιξε τον μεγαλύτερο ρόλο στην γιγάντωση του στάτους για το roadster της Honda.
Το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.997 κ.εκ., με την υπερτετράγωνη διάταξη (διάμετρος 87 χλστ. x διαδρομή 84 χλστ.), ήρθε το 1999 να θολώσει το τοπίο μεταξύ πολιτικών και αγωνιστικών, αλλά και μεταξύ ατμόσφαιρας-τούρμπο. Με απόδοση 240 ίππων στις 8.300 σ.α.λ. (κόφτης στις 9.000 σ.α.λ.), ο F20C ήταν ισχυρότερος τόσο από τον 1.8 20VT του Audi S3 (210 ίπποι), όσο και από τον EJ20 του Subaru Impreza GT Turbo (218 ίπποι). Συγκρινόμενο με τον roadster ανταγωνισμό (βάσει αμαξώματος και τιμής, γιατί από πλευράς χαρακτηριστικών το S2000 ήταν δυο κλάσεις πάνω) των BMW Z3 και Mercedes SLK 1ης γενιάς, χρειαζόταν να επιστρατευτεί η M Roadster (3.2, 320 ίπποι) και η 54 AMG (3.2 κομπρέσορας, 354 ίπποι) για να πουν οι Γερμανοί πως το ξεπέρασαν. Διαφορετικά, η 3λιτρη Z3 απέδιδε 231 ίππους και η SLK 320, με τον 3.2 V6, 220!
Διαβάστε επίσης: Πολλά κυβικά ατμόσφαιρα ή λίγα με τούρμπο;
Βέβαια, η ροπή των 208 Nm στις 7.300 σ.α.λ. δεν άφηνε αμφιβολία για το ατμοσφαιρικό της κατασκευής, συνιστώντας το μοναδικό μειονέκτημα του «κατάνα». Αν υπολογίζετε την δύσκολη οδική συμπεριφορά ως τέτοιο, κάντε τα δύο. Αυτό που δεν χωράει ερμηνειών ή παρεξηγήσεων, είναι τα ιστορικά στάνταρ που ο F20C έθεσε.
Οι 120,18 ίπποι στο λίτρο, εν έτει 1999, συνιστούσαν μια απίστευτη σχέση ειδικής απόδοσης για ατμοσφαιρικό μοτέρ. Οι 125,18 του JDM αποτελούσαν απόλυτο ρεκόρ ειδικής απόδοσης όλων των εποχών, για ατμοσφαιρικό μοτέρ! Στην Ιαπωνία, ο F20C απέδιδε 250 ίππους και 218 Nm, στις ίδιες στροφές με το δικό μας. Αυτά τα 5 άλογα, έστειλαν το S2000 στην κορυφή του Έβερεστ για κινητήρια σύνολα με φυσική αναπνοή. Μια κορυφή, που για να εκθρονιστεί χρειάστηκαν τα 570 άλογα από τα 4.5 λίτρα του V8 της Ferrari 458 Italia, το 2009!
Για να αντιληφθούμε το κατόρθωμα των Ιαπώνων, αρκεί να αναλογιστούμε πως ακόμα και σήμερα είναι ισοδύναμο της Porsche 991 GT3 (4.0 λίτρα, 500 ίπποι, 125 ίπποι/λίτρο), υπολειπόμενο μόνο της 458 Italia, του αγωνιστικού V8 των 4.6 λίτρων της Porsche 918 Spyder (4.6 λίτρα, 600 ίπποι, 130,4 ίπποι/λίτρο), του 4λιτρου boxer της GT3 RS (520 ίπποι, 130,14 ίπποι/λίτρο), του μέχρι πρότινος all time best 4.5 V8 της 458 Speciale (605 άλογα, 132,7 ίπποι/λίτρο) και του νέου πρωταθλητή, που ακούει στο όνομα GMA T.50 (3.994 κ.εκ., 664 άλογα, 166,24 ίπποι/λίτρο) – αν και το τελευταίο κερδίζει 50 άλογα, χάρις σε αεροδυναμική που απαγορεύτηκε μέχρι κι από την Formula 1.
Διαβάστε επίσης: Το αυτοκίνητο που ταπείνωσε την αστυνομία (+video)
Με λίγα λόγια, 21 χρόνια μετά την παρουσίασή του, το S2000 μπαίνει στην ίδια κουβέντα με καινούργια supercars και hypercars!
Δείτε ακόμα: Honda S2000 «γαζώνει» στις 9.000 σ.α.λ. (+videos)