Το Integra έχει εντυπωθεί στις μνήμες όλων ως Type R. Δεν είναι τυχαίο πως το DC2 (το στρογγυλοφάναρο) λογίζεται ως το καλύτερο μπροστοκίνητο παραγωγής στα χρονικά. Ούτε πως το επόμενο (DC5) ήταν από τα ταχύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, ανεξαρτήτως μετάδοσης κίνησης, με 6,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τελική άνω των 240 χλμ./ώρα. Ιστορικά και σημειολογικά, όμως, για τη Honda και την ατμοσφαιρική κληρονομιά της, ένα άλλο Integra είναι ορόσημο.
Δείτε ακόμα: Ποια καινοτομία είχε το Honda Civic του 1987;
Καταρχάς, Integra υπήρχε και πριν το DC2 – άσχετο που αυτό έκανε το όνομα πασίγνωστο παγκοσμίως και το σύστησε στην Ευρώπη. Για την ακρίβεια, το μοντέλο αριθμεί 4 γενιές και 20 χρόνια καριέρας, όντας στην παραγωγή από το 1986 έως το 2006. Και διέθετε ολοκληρωμένη γκάμα, με τρίθυρο, πεντάθυρο και σεντάν αμάξωμα, ενώ στην Αυστραλία πωλείτο ως Rover 416i!
Στην Αμερική κυκλοφόρησε με τα σήματα της Acura, ως τρίθυρο και πεντάθυρο, τη στιγμή που η Ευρώπη δεν το ήξερε καν. Κάτι που συνεχίστηκε με τη δεύτερη γενιά του, που λανσαρίστηκε το 1989. Η εμφάνιση απέκτησε περισσότερο σπορ προσανατολισμό, όμως απώλεσε τα pop up φανάρια εμπρός. Μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις και με καλύτερες αναλογίες, το Integra (ή Verno, όπως ονομαζόταν στην Ιαπωνία) ουσιαστικά ήταν η πιο σπορ παραλλαγή του Civic. Ένας μεσάζοντας με το Prelude, αν προτιμάτε, με πλήρη γκάμα αμαξωμάτων.
Διαβάστε επίσης: Το «διεστραμμένο» στοιχείο του Honda Prelude (+video)
Κάτω από αυτά, συναντούσαμε 4 βενζινοκινητήρες: Δύο 1.600άρηδες κι από έναν 1.7 και 1.8 λίτρων. Η βασική έκδοση απέδιδε 120 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 137 Nm στις 5.500 σ.α.λ., συνδυαζόμενη είτε με 5άρι χειροκίνητο, είτε με 4άρι αυτόματο. Αυτό ήταν και το μοναδικό μοτέρ που συνέχισε από την προηγούμενη γενιά. Τα υπόλοιπα ήταν ολοκαίνουργια και ενσωμάτωναν μια επαναστατική τεχνολογία, που αφορούσε το μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων μέσω αλλαγής προφίλ των εκκεντροφόρων. Τεχνολογία που άφησε ιστορία και προκαλεί ρίγη στο άκουσμα του ονόματος ή του ήχου. Μιλάμε φυσικά για το θρυλικό VTEC!
Το Integra XSi ήταν το πρώτο που φόρεσε κινητήρα DOHC VTEC, με τη μορφή του B16A. H απόδοση των 160 ίππων από 1.595 ατμοσφαιρικά κυβικά, μα περισσότερο το όριο περιστροφής που έπιανε (στις 7.600 σ.α.λ. η ιπποδύναμη, στις 7.000 σ.α.λ. τα 150 Nm της ροπής, στις 8.200 σ.α.λ. ο κόφτης), προκαλούσαν σοκ. Το XSi -αποκλειστικά χειροκίνητο- XSi επιτάχυνε στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 7,2 δλ., ολοκλήρωνε το 400άρι σε 15,1 δλ. και ξεπερνούσε τα 220 χλμ./ώρα τελικής. Και για όσους ήθελαν επιπλέον πρακτικότητα, ήταν διαθέσιμο και σε σεντάν.
Δείτε ακόμα: Honda Integra Type R «γαζώνει» με 9.000 σ.α.λ. στην autobahn (+video)
Τα «δαιμονισμένα» Integra, ωστόσο, ήταν διαθέσιμα αποκλειστικά στην εγχώρια αγορά. O υπόλοιπος κόσμος –πλην Αμερικής- γνώρισε την αλλαγή στα «κοκοράκια» λίγους μήνες μετά, με τα Civic i-VT και CRX SiR. Οι Αμερικανοί χρειάστηκε να περιμένουν μέχρι το 1991 και τον 3λιτρο V6 των 270 ίππων του NSX, για να έρθουν σε επαφή με το VTEC. Στο μεσοδιάστημα η απόδοση του JDM XSi ανέβηκε στους 170 ίππους, το 0-100 χλμ./ώρα κατέβηκε στα 7 δλ. και το Integra ήταν μακράν το δεύτερο ταχύτερο Honda, πίσω μόνο από NSX (στη φωτογραφία με τα προϊόντα «περιποίησης» της Mugen)!