Η Kia μαζί με την Hyundai ανήκουν πλέον μεταξύ των υπερδυνάμεων στο αυτοκινητιστικό στερέωμα, έχοντας εισβάλλει σε κάθε γωνιά του πλανήτη και εκτοπίζοντας αυτοκινητοβιομηχανίες με πλουσιότερη ιστορία. Πληροφοριακά να αναφέρουμε ότι η Kia ιδρύθηκε το 1944, όμως η πρώτη μονάδα αυτοκινήτων άνοιξε το 1973.
Το πρώτο γνωστό αυτοκίνητο της Kia ήταν το Pride, το οποίο ξεκίνησε να παράγεται το 1987 και αποτελούσε μια παραλλαγή του Mazda 121. Κατόπιν, το 1992 ακολούθησε το Sephia και το 1993 το πρώτο Sportage. Τώρα το Sportage είναι το δημοφιλέστερο μοντέλο της Kia παγκοσμίως και έχει αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια ισχυρό όνομα και παρουσία σε ολόκληρη την υφήλιο.
Το πρώτης γενιάς Sportage βασίστηκε στο πλαίσιο τύπου σκάλας και στα μηχανικά μέρη του Mazda Bongo, ενώ ξεχώρισε για τις εκτός δρόμου ικανότητές του. Πέρα από αυτά τα χαρακτηριστικά του, «έκρυβε» μια παγκόσμια πρωτιά στο χώρο της αυτοκίνησης, που δεν την είχαν εταιρείες που φημίζονταν στον τομέα της ασφάλειας. Όσο και αν σας ακούγεται απίστευτο, το Sportage από το 1995 διέθετε στο βασικό του εξοπλισμό αερόσακο γονάτων οδηγού και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με αυτό το σύστημα ασφαλείας. Στην πράξη όμως δεν κατάφερνε πολλά σε μια μετωπική σύγκρουση, αφού το αμάξωμα δεν διέθετε την κατάλληλη δομή και ενισχύσεις, με αποτέλεσμα να καταρρέει στα crash tests.
Το 2002 σταμάτησε η παραγωγή του πρώτου Sportage. Μετά από δύο χρόνια απουσίας παρουσιάστηκε το 2004 το εντελώς διαφορετικό και πλήρως εκσυγχρονισμένο Sportage, που είχε αναπτυχθεί από κοινού με το Hyundai Tucson. Στην Ελλάδα είχαν κυκλοφορήσει αρκετά Sportage πρώτης γενιάς, τόσο με το 3θυρο αμάξωμα όσο και με το 5θυρο.
Πιο δημοφιλές ήταν με τον κινητήρα βενζίνης των 2.0 λτ., ισχύος 128 ίππων και 175 Nm ροπής. Το μηχανικό αυτό σύνολο ήταν απλά επαρκές για το 5θυρο αμάξωμα των 4.405 χλστ. μήκους και βάρους 1.513 κιλών, καθώς επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 14,7 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 172 χλμ./ώρα. Στα μείον ήταν η υψηλή κατανάλωση, ο αυξημένος θόρυβος και τα μέτρια οδηγικά του χαρακτηριστικά στην άσφαλτο. Εκτός δρόμου όμως τα κατάφερνε πολύ καλά, γι’ αυτό το προτίμησαν πολλοί που ασχολούνταν με δραστηριότητες στην ύπαιθρο.