Πριν τα Insignia και Vectra, άλλο μοντέλο είχε ο ανταγωνισμός στα μεσαία οικογενειακά να φοβόταν από την Opel. Το Ascona έδωσε ομηρικές μάχες στις πωλήσεις κόντρα στα Ford Cortina (αργότερα Sierra) και VW Passat, μέσα από τρεις εξαιρετικά επιτυχημένες γενιές και τίτλο μέχρι στο WRC. Το τελευταίο επίτευγμα ανήκει στη δεύτερη, με τον θρυλικό Walter Rohrl στο τιμόνι. Η τρίτη γενιά, ωστόσο, κρατάει ένα ιστορικό ορόσημο όχι μόνο για τα κιτάπια του Ascona, αλλά ολόκληρου του Ρούσελχαϊμ.
Το Ascona C παρουσιάστηκε το 1981, κόβοντας κάθε σχεδιαστικό δεσμό με το B. Εντελώς διαφορετικό αμάξωμα, κατά αρκετούς πιο αδιάφορο, με έμφαση στους χώρους, την αεροδυναμική και την πρακτικότητα, αλλά και τον περιορισμό του κόστους. Για το λόγο αυτό βασίστηκε στην πλατφόρμα J της General Motors, μοιραζόμενο μηχανικά μέρη με πολλούς Αμερικανούς αδερφούς (Chevrolet Cavalier , Pontiac J2000, Oldsmobile Firenza , Buick Skyhawk και Cadillac Cimarron). Οι Γερμανοί εννοείται τροποποίησαν και προσάρμοσαν τα πάντα βάσει ευρωπαϊκών προδιαγραφών, προσφέροντας παράλληλα μια ευρεία γκάμα αμαξωμάτων και μοτέρ βενζίνης από 1.3 έως 2.0 λίτρα (60 έως 130 άλογα οι αποδόσεις), συν έναν 1.600άρη ατμοσφαιρικό ντίζελ (54 ίππων).
Στο εσωτερικό οι χώροι ήταν σχεδόν μια κατηγορία πάνω συγκριτικά με το Ascona B, χάρη κυρίως σε έναν συγκεκριμένο λόγο. Οι διαστάσεις δεν πήραν πολύ μπόι (4.366 χλστ. μήκος το σεντάν αντί 4.321 χλστ.), όμως οι μηχανικοί απολάμβαναν ασύγκριτα περισσότερη ελευθερία στη διαμόρφωση της χωροταξίας. Γιατί; Διότι στο Ascona MK3 δεν είχαν να αντιμετωπίσουν τούνελ μετάδοσης πίσω, καθότι η κίνηση μεταφερόταν αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς – για πρώτη φορά στα χρονικά των μεσαίων Opel! Συνολικά στο γενεαλογικό δέντρο του «κεραυνού» το Ascona C είναι το δεύτερο μπροστοκίνητο, πίσω από το Kadett D του 1979 και μπροστά από το Corsa A, που ντεμπουτάρισε το 1982. Την ίδια χρονιά το Ascona παραλίγο να στεφθεί «Αυτοκίνητο της Χρονιάς», αλλά έχασε οριακά από το Renault 9.
Στα 8 χρόνια που έμεινε στην παραγωγή, το C πούλησε πάνω από 1,7 εκατομμύριο αντίτυπα και έγινε με τεράστια διαφορά το πιο επιτυχημένο από όλα τα Ascona, καταλαμβάνοντας λίγο κάτω από το 50% των συνολικών πωλήσεων όλων των γενεών (3,9+ εκατ. μονάδες μεταξύ 1970 και 1988).