Η Alfa Romeo έχει παρουσιάσει κατά καιρούς μοντέλα που έχουν γράψει ιστορία και παραμένουν «αγέραστα» στο πέρασμα του χρόνου, χάρη στον Cuore Sportivo χαρακτήρα τους και το έντονο, μεσογειακό τους ταμπεραμέντο. Παράλληλα δεν έχουν λείψει και οι πρωτοπορίες στα μοντέλα της μιλανέζικης φίρμας, όπως αυτή που έφερε η Alfa Romeo 156.
Δείτε ακόμα: Η ιστορική πρωτιά της Alfa Romeo 33
Παρουσιάστηκε πριν από 23 ολόκληρα χρόνια, το 1997 και έκλεψε αμέσως τις εντυπώσεις με τα έντονα δυναμικά της στοιχεία στον σχεδιασμό αλλά και στην οδήγηση. Άκρως θελκτικό ντιζάιν που ξέφευγε από τα τετραγωνισμένα και συνήθως άχαρα μεσαία μοντέλα της εποχής, όχι μόνο εξωτερικά, αλλά και στο εσωτερικό, όπου θύμιζε περισσότερο σπορ κουπέ, παρά οικογενειακό αυτοκίνητο. Βέβαια, αυτό είχε αρνητικό αντίκτυπο στους χώρους, αφού μειονεκτούσε έναντι του ανταγωνισμού (π.χ. χώρος αποσκευών 378 λτ. η σεντάν).
Κάτω από το ανάγλυφο καπό της και πίσω από τον παραδοσιακό θυρεό, βρίσκονταν πολλά μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου. Στην ελληνική αγορά και λόγω της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, κυριαρχούσε ο 1.600άρης Twin Spark με τους 120 ίππους και τις πολύ καλές επιδόσεις, ενώ στην καλύτερη περίπτωση να αγόραζε κανείς το μοτέρ των 1.8 λτ. με τους 144 ίππους.
Δείτε ακόμα: Ποια καινοτομία είχε το Honda Civic του 1987;
Όμως η καινοτομία «κρυβόταν» στους ντίζελ και συγκεκριμένα στους JTD (Jet Turbo Diesel). Το 1997, η Alfa Romeo 156 χρίστηκε ως το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με κινητήρα common rail. Η πρώτη έκδοση αφορούσε τον 4κύλινδρο 8βάλβιδο 1.9 JTD απόδοσης 105 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και 255 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. με 10,5 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα. Πιο ισχυρός ήταν ο 5κύλινδρος 10βάλβιδος 2.4 JTD των 136 ίππων στις 4.200 σ.α.λ. και 310 Nm στις 2.000 σ.α.λ., με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και τελική 210 χλμ./ώρα.
Ο 1.9 JTD και ο 2.4 JTD απέκτησαν τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο στην εκτεταμένη ανανέωση του 2003, φτάνοντας τους 150 ίππους και 305 Nm ροπής και τους 175 ίππους και 385 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1/8,3 δλ. και 212/225 χλμ./ώρα). Σήμερα οι πετρελαιοκινητήρες τείνουν σιγά – σιγά προς εξαφάνιση, αφού τη δόξα τους θα την κλέψει ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων, δηλαδή τα αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά, ήπια υβριδικά και υβριδικά με πρίζα.
Δείτε ακόμα: Τι καινοτομία είχε το πρώτο Fiat Punto;