Το Fuego είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σχήματα σε αυτοκίνητο της δεκαετίας του 80, αλλά και ένα εκ των πιο ξεχωριστών Renault στην 120ετή πορεία του Γάλλου κατασκευαστή. Εμφάνιση, τεχνολογία και αεροδυναμική μπροστά από την εποχή του, αλλά και μια καινοτομία που είναι αυτονόητο χαρακτηριστικό όλων των σημερινών τετράτροχων!
Παρουσιάστηκε το 1980 ως ένα ρηξικέλευθο κουπέ grand tourer, που συνδύαζε την άνεση στα ταξίδια με έντονα δυναμικά χαρακτηριστικά και εξαιρετικές επιδόσεις. Για τις τελευταίες, υπεύθυνο ήταν το Turbo. Με 132 ίππους και 200 Nm ροπής στις από τον υπερτροφοδοτούμενο των 1.565 κ.εκ., το κορυφαίο Fuego επιτάχυνε στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 9,9 δλ. και έφτανε στα 200 χλμ./ώρα τελικής, συνδυαζόμενα με μια μέση κατανάλωση της τάξης των 5,9 λίτρων/100 χλμ!
Διαβάστε επίσης: Το αξεπέραστο ρεκόρ της Citroen Xantia Activa
Αποτέλεσμα εν πολλοίς οφειλόμενο στην εξέλιξη του Fuego εντός αεροδυναμικής σήραγγας, που του χάριζε Cd από 0,35 έως 0,32 (ανάλογα την έκδοση). Η τεχνολογική εφαρμογή που εντύπωσε το όνομα του γαλλικού κουπέ στις σελίδες της Ιστορίας, ωστόσο, ήταν άλλη.
Στα τέλη του 1982, η διαφημιστική καμπάνια της Renault άρχισε να βασίζεται σε ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Βέβαια, κράχτης παρέμενε η ταχύτητα. Όμως η ψηφιακή τεχνολογία, είχε μπει δυναμικά στο κάδρο
Στον τίτλο δεσπόζει «το ταχύτερο δίπορτο στον κόσμο». Στην εικόνα, ωστόσο, το βλέμμα κεντρίζει ένας διακόπτης και μια σειρά διακεκομμένων γραμμών -με μια περιγραφή ανάμεσά τους- που δείχνουν την κλειδαριά. Η περιγραφή αναφέρει: «Πράγματι, ξεκλειδώνει τις πόρτες για εσάς». Αυτό ήταν το promo των Γάλλων για το πρώτο κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό στα χρονικά!
Δείτε ακόμα: Τι καινοτομία είχε το πρώτο Fiat Punto;
Ο Paul Lipschutz ήταν ένας λαμπρός Γάλλος εφευρέτης, που εργαζόταν για τη Neiman και έχει κατοχυρωμένες πάνω από 100 πατέντες στο όνομά του. Το 1979 δημιούργησε ένα σύνολο πομπού-δέκτη, που χρησιμοποιούσε κωδικοποιημένα σήματα παλμών εξ αποστάσεων. Ο πομπός εξέπεμπε συγκεκριμένα σήματα υπερύθρων, τα οποία λάμβανε ο δέκτης και επενεργούσε μηχανικά σε εφαρμογές. Σε μία εξ αυτών, αλληλεπιδρούσε με την κλειδαριά του αυτοκινήτου. Ο οδηγός πατούσε ένα κουμπί, το «plip» (όπως λεγόταν η συσκευή) έστελνε το σήμα, ο πομπός το δεχόταν και αναλόγως εκπομπής κλείδωνε ή ξεκλείδωνε.
H πατέντα κατοχυρώθηκε το 1981 και ένα χρόνο αργότερα, η Renault την εφάρμοσε το Fuego και άλλαξε μια για πάντα τον τρόπο που ανοιγοκλείνουμε τα αυτοκίνητά μας!
Διαβάστε επίσης: Ποια καινοτομία είχε το Datsun Cherry του 1970;