Η Datsun ήταν μια από τις πιο αγαπημένες μάρκες αυτοκινήτων στην Ελλάδα -και όχι μόνο- ενώ τα μοντέλα της έχουν γίνει συνώνυμα της μνημειώδους αξιοπιστίας. Την ίδια παράδοση είχαν και τα οχήματα της Nissan, η οποία το 1986 κατάργησε τη μάρκα Datsun και την επανέφερε το 2013 ως μια υπο-μπράντα με φθηνά αυτοκίνητα.
Δείτε ακόμα: Άψογο Datsun για απίστευτα λεφτά! (+video)
Τα Datsun που είχαν κυκλοφορήσει στη χώρα μας ήταν αρκετά, όπως κυρίως τα pickup, αλλά και επιβατικά. Μεταξύ αυτών ήταν και το εικονιζόμενο Datsun (ή Nissan) 100A Cherry, που παρουσιάστηκε πριν από μισό αιώνα, τον Οκτώβριο του 1970 και έκρυβε μια καινοτομία για τα δεδομένα της ιαπωνικής φίρμας.
Δείτε ακόμα: 0-100 με Datsun 120Y του 1978! (+video)
Ήταν το πρώτο μοντέλο της Nissan με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Παρά τις πολύ κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 3.610 χλστ., πλάτος 1.470 χλστ., ύψος 1.380 χλστ. και μεταξόνιο 2.335 χλστ.), το Datsun 100A Cherry προσέφερε ίδιους χώρους με το παλαιότερο και μεγαλύτερο Skyline 1500 (S50), των 4.100 χλστ. μήκους και με 2.390 χλστ. μεταξόνιο.
Δείτε ακόμα: Ανανεωμένο Datsun on-DO από 6.270 ευρώ
Το 100A Cherry ήταν διαθέσιμο 4θυρο, 2θυρο και κουπέ, με βασικό κινητήρα τον 4κύλινδρο του 1.0 λτ. ισχύος 58 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και με ροπή 78 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Για τη μετάδοση της κίνησης υπήρχε 4τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ το μικρό αμάξωμα ζύγιζε μόλις 630 κιλά. Ταυτόχρονα είχε λανσαριστεί και με το 1.200άρη κινητήρα με διπλά καρμπιρατέρ και ισχύ 80 ίππων (120Α). Χαρακτηριστικά σχεδιαστικά του γνωρίσματα ήταν τα σχήματος J πίσω παράθυρα και το τελείωμα τύπου κουπέ, στοιχεία που συναντώνται και σε σύγχρονα αυτοκίνητα.
Δείτε ακόμα: Αγροτικό Datsun με μοτέρ από Silvia έτοιμο για πίστα!