Τα κλασικά αυτοκίνητα είναι η επένδυση του μέλλοντος. Αγοράζεις σήμερα ακριβά, πουλάς μετά από λίγα χρόνια «στο Θεό». Οι συλλέκτες γνωρίζουν πολύ καλά τι κάνουν, όταν αγοράζουν ένα ονειρικό τετράτροχο και το κλειδώνουν σε γκαράζ ή αποθήκη. Όσο πιο εργοστασιακό και άθικτο, τόσο ακριβότερο. Χαράς ευαγγέλια για όποιον έχει ένα τέτοιο αυτοκίνητο και σκοπεύει να το πουλήσει. Ποια ιαπωνικά εμπίπτουν σε αυτό το εκλεκτό κλαμπ των «εκατομμυριούχων»;
Σύμφωνα με την εταιρία ασφάλισης και αξιολόγησης κλασικών αυτοκινήτων, Hagerty, δυο JDM δημιουργίες είναι αυτές που εντός του 2022 θα ξεπεράσουν όχι απλά το φράγμα του εκατομμυρίου, αλλά θα κυμανθούν ακόμα και άνω των 2 εκατομμυρίων δολαρίων! Οι Ιάπωνες, λοιπόν, που αναμένεται να ξεπεράσουν τα 1,76 εκατ. ευρώ στις δημοπρασίες είναι το Lexus LFA και τα Nissan Skyline R32/R34!
To μανιασμένο ατμοσφαιρικό supercar της Lexus ήδη έχει υπερβεί το όριο του 1 εκατομμυρίου δολαρίων, με ένα Nurburgring Edition να αλλάζει χέρια το καλοκαίρι για 1,6 εκατ. δολάρια (1,41 εκατ. ευρώ). Ευκόλως αντιληπτό πως τα 2 εκατομμύρια είναι θέμα μηνών. Ο «Godzilla», από την άλλη, κινείται αρκετά χαμηλότερα, αλλά δείχνει πως έχει όλα τα φόντα να μπει στο φάσμα των 7 ψηφίων. Αυτή τη στιγμή το ρεκόρ ανήκει σε ένα R34 V-Spec II Nur, που πωλήθηκε -επίσης το καλοκαίρι- για 549.000 δολάρια (485.126 ευρώ). Τα R32 δημοπρατούνται συνήθως στις 200.000-250.000 δολάρια, ενώ δεν λείπουν οι ειδικές και πανσπάνιες εκδόσεις του R33, που δύνανται να αγγίζουν τα 2 εκατομμύρια!
Το πρώτο Honda NSX, και ιδίως το Type R, βρίσκεται στο σωστό μονοπάτι, «παίζοντας» στις 350.000-400.000 ευρώ. Αρκετά χαμηλότερα κινείται το Subaru Impreza 22B (150.000-250.000 ευρώ), ενώ στα ίδια επίπεδα τοποθετείται πια και η Toyota Supra MK4. To Mazda RX-7 FD ακόμα γυρνάει στη σφαίρα της λογικής, με ελάχιστα δείγματα μόνο να ξεπερνούν τις 100.000 ευρώ. Αυτοί είναι και οι βασικοί υποψήφιοι, που σε λίγα χρόνια δεν αποκλείεται με τη σειρά τους να αξίζουν εκατομμύρια. Για το 2022 πάντως, οι προβλέψεις της Hagerty κεντράρουν στα LFA και Skyline.