Πριν από μερικά χρόνια τα 1.000άρια αυτοκίνητα είχαν χαμηλής ισχύος κινητήρες και κυρίως τα έβρισκε κανείς στις κατηγορίες των μίνι ή των μικρών. Σήμερα με την προσθήκη των turbo downsized κινητήρων οι επιλογές έχουν διευρυνθεί πάρα πολύ και τα μηχανικά αυτά σύνολα έχουν ίδια ή και υψηλότερη απόδοση από τα πιο παλιά ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα των 1.4-1.6 λτ.
Δείτε ακόμη: Ποιο είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Βασικά πλεονεκτήματα των 1.0 turbo κινητήρων είναι το χαμηλό τους βάρος και η αυξημένη ροπή από τις χαμηλές στροφές. Στοιχεία που συνδράμουν στη μείωση της κατανάλωσης, ενώ κάνουν πιο εύκολη την οδήγηση, αφού ο οδηγός δεν χρειάζεται να φτάνει σε πολύ υψηλές στροφές για να επιταχύνει το αυτοκίνητο.
Δείτε ακόμη: Ποιες κακές συνήθειες φθείρουν τα turbo;
Ποια είναι όμως τα πιο γρήγορα 1.000άρια turbo που πωλούνται στην Ελλάδα από τις δημοφιλείς κατηγορίες των μικρών και μικρομεσαίων; Στα μικρά βλέπουμε ότι το SEAT Ibiza 1.0 Eco TSI με τους 115 ίππους και 0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ. είναι το ταχύτερο 1.000άρι μικρό. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα Audi A1 και VW Polo με τον ίδιο κινητήρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. Κάτω από το άτυπο όριο των 10 δλ. βρίσκονται ακόμη το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 και το Nissan Micra 1.0 TCe 117.
Δείτε ακόμη: Γιατί πρέπει να αλλάζονται τα ελαστικά εμπρός – πίσω;
Στα μικρομεσαία, τα 1.000άρια TSI του ομίλου VW με τους 115/116 ίππους (Audi A1, SEAT Leon, Skoda Scala και VW Golf) είναι τα πιο γρήγορα με χρόνο λίγο πιο κάτω από τα 10 δευτερόλεπτα. Το Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 είναι ακριβώς στα 10 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ κοντά βρίσκεται και το Honda Civic 1.0 VTEC Turbo.
Δείτε αναλυτικά στους παρακάτω πίνακες τους χρόνους όλων των μοντέλων 1.0 turbo στις πιο δυνατές τους εκδόσεις:
Δείτε ακόμη: Πως οδηγούμε μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας;
Μικρά | ||||
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||||
Μοντέλο | Ισχύς PS | Ροπή Nm | 0-100 | Τελ. ταχ. |
Audi A1 30 TFSI | 116 | 200 | 9,5 | 203 |
Dacia Sandero 1.0 TCe GPL | 100 | 160 | 11,5 | 182 |
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost | 125 | 170 | 9,9 | 195 |
Hyundai i20 1.0 T-GDI | 120 | 172 | 10,2 | 190 |
Kia Rio 1.0 T-GDI | 120 | 172 | 10,2 | 190 |
Nissan Micra 1.0 | 117 | 180 | 9,9 | 195 |
Renault Clio 1.0 TCe | 100 | 160 | 11,8 | 187 |
SEAT Ibiza 1.0 ECO TSI | 115 | 200 | 9,3 | 195 |
Skoda Fabia 1.0 TSI | 95 | 160 | 10,8 | 184 |
VW Polo 1.0 TSI | 115 | 200 | 9,5 | 200 |
Μικρομεσαία | ||||
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||||
Μοντέλο | Ισχύς PS | Ροπή Nm | 0-100 | Τελ. ταχ. |
Audi A3 30 TFSI | 116 | 200 | 9,9 | 206 |
Ford Focus 1.0 EcoBoost | 125 | 170 | 10,0 | 200 |
Honda Civic 1.0 VTEC TURBO | 126 | 200 | 10,8 | 203 |
Hyundai i30 1.0 T-GDI | 120 | 171 | 11,1 | 190 |
Kia Ceed 1.0 T-GDI | 120 | 172 | 11,1 | 190 |
SEAT Leon 1.0 ECO TSI | 115 | 200 | 9,8 | 198 |
Skoda Scala 1.0 TSI | 116 | 200 | 9,8 | 201 |
VW Golf 1.0 TSI | 115 | 200 | 9,8 | 198 |
*εργοστασιακές μετρήσεις |