Οι ιδεοληψίες – στερεότυπα στην αυτοκίνηση πηγαίνουν πίσω δεκαετίες. Κάθε σχολή συνυφασμένη με ένα συγκεκριμένο ιδίωμα: οι Ιταλοί με τη σχεδίαση, οι Γερμανοί με την ποιότητα, οι Ιάπωνες με την αξιοπιστία, οι Γάλλοι με την οδική συμπεριφορά, οι Αμερικανοί με τους V8. Η πάροδος των ετών εξάλειψε τις διαφορές και πλέον όλοι κοντράρουν όλους σε κάθε τομέα. Αυτές οι απόψεις, ωστόσο, δεν προέκυψαν τυχαία.
Το carwow έρχεται να επαληθεύσει πανηγυρικά τη φήμη και το γούστο των Ιταλών, μέσα από τη μελέτη που διεξήγαγε για την ανάδειξη του ομορφότερου αυτοκινήτου της τελευταίας 50ετίας. Μια μελέτη που τεκμηριώνεται επιστημονικά, μέσα από την εξίσωση της χρυσής τομής. Στα μαθηματικά και την τέχνη, δύο ποσότητες έχουν αναλογία χρυσής τομής αν ο λόγος του αθροίσματος τους προς τη μεγαλύτερη ποσότητα είναι ίσος με το λόγο της μεγαλύτερης ποσότητας προς τη μικρότερη.
Σε απλά αλγεβρικά:
Ουσιαστικά μιλάμε για τη συμμετρία στις αναλογίες που εμφανίζει ένα πρόσωπο/αυτοκίνητο/δωμάτιο/κτίριο κ.λπ., αναλόγως τον τομέα που εφαρμόζεται η χρυσή τομή (η οποία επίσης λέγεται «χρυσός λόγος/κανόνας», «θεϊκή αναλογία» και κατά τον Ευκλείδη, «άκρος και μέσος λόγος»).
Η επιστήμη δικαιώνει πλήρως την κοινή γνώμη, χαρίζοντας στην Ιταλία παρουσία σε σε δύο κορυφές: τόσο ατομικά, ως μοντέλο, όσο και συνολικά! Πρώτη και ομορφότερη η Monza SP1, με την 330 GTC Speciale του 1967, να κάνει το «1-3» για το Μαρανέλο (το Ford GT40 έκανε χαλάστρα, με την 2η θέση). Στην πρώτη δεκάδα, συναντάμε συνολικά 7 δημιουργίες από τη γείτονα (4 Ferrari και από 1 Alfa Romeo, Lamborghini, Maserati). Οι Αμερικανοί έχουν δυο εκπροσώπους (GT40 και Corvette C2 Stingray), ενώ οι Άγγλοι «τρυπώνουν» με τη Lotus Elite, του 1974. Γερμανούς και Γάλλους θα πρέπει να περάσουμε στις θέσεις 11-20 για να τους δούμε, με την BMW 507 στο 12, τη Mercedes 300SL Gullwing ακριβώς πίσω της και την Alpine A310 στη 19η θέση.
Η συνολική εικόνα του top 20 περιλαμβάνει 11 μοντέλα από την Ιταλία, 4 από την Αγγλία, 2 από Γερμανία και Αμερική, ενώ η Alpine είναι η μόνη Γαλλίδα εκπρόσωπος (σε παρένθεση το ποσοστό εναρμόνισης με τη θεϊκή αναλογία).
11. 2020 Maserati MC20 (57,65%)
12. 1956 BMW 507 (57,58%)
13. 1954 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing (57,56%)
14. 2019 Apollo Intensa Emozione (57,12%)
15. 1961 Jaguar E-Type (57,11%)
16. 1957 Jaguar XKSS (57,11%)
17. 1965 Aston Martin DB6 (vantage volante) (56,86%)
18. 1970 Lamborghini Jarama (56,62%)
19. 1971 Alpine A310 (56,26%)
20. 2020 De Tomaso P72 (56,18%)
Αν αναρωτιέστε που βρίσκονται οι Ιάπωνες, θα πρέπει να κοιτάξουμε πολύ χαμηλότερα. Πρώτο αυτοκίνητο, που οριακά δεν είναι και μοναδικό, από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου το Nissan R390, στην 71η θέση (49,90%)! Μόνος συμπατριώτης στο top 100 και 16 θέσεις χαμηλότερα, το σημερινό Honda NSX (48,05%). Σε σύνολο 100 μοντέλων, δηλαδή, γιαπωνέζικα υπάρχουν μόνο 2! Η Ιταλία, αντίθετα, παίρνει μια αυτοκρατορική πρωτιά με 44 παρουσίες και είναι, με την επιστημονική βούλα, η χώρα που ιστορικά φτιάχνει τα ομορφότερα αυτοκίνητα στον πλανήτη! Ιδού και το top 10 των κατασκευαστών, προς επικύρωση της «βαθμολογίας»
1. Ferrari – 16
2. Lamborghini – 10
3. Porsche – 7
4. Aston Martin – 7
5. McLaren – 6
6. Maserati – 6
7. Lotus – 4
8. Alfa Romeo – 4
9. Jaguar – 3
10. Ford – 3
11. Bentley – 3