Τα κριτήρια αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου περιλαμβάνουν την ασφάλεια, την αξιοπιστία, σε αρκετές περιπτώσεις την σχεδίαση, σε πολύ περισσότερες την κατανάλωση/κόστος χρήσης και σχεδόν σε όλες την τιμή. Σπάνια θα συμμεριστεί κάποιος την μεταπωλητική αξία. Όμως όταν έρθει η ώρα της αντικατάστασης, το πιθανότερο είναι το μετανιώσει.
Δείτε ακόμα: Ποια είναι τα πιο αξιόπιστα SUV στις 100.000 χιλιόμετρα;
Στην Γερμανία δημοσιεύτηκε η λίστα με τα μοντέλα που «φεύγουν» πιο εύκολα από τις μάντρες, αλλά και των πιο «δυσκοίλιων». Αναμενόμενα για γερμανική αγορά –αν και το φαινόμενο είναι διεθνές- το VW Golf κερδίζει την κούρσα της δημοτικότητας, καθώς από τις αρχές του έτους έχουν πουληθεί 423.160 αυτοκίνητα στην αγορά των μεταχειρισμένων. Η μέση τιμή ορίζεται στις 9.900 ευρώ, με την αντίστοιχη του οδόμετρου να αναγράφει 93.500 χλμ. Κατά γενική ομολογία, ένα Golf δεν προλαβαίνει καν να μείνει στην μάντρα καθότι πωλείται μέσα σε 2 ημέρες!
Γερμανική απόχρωση έχει και η υπόλοιπη δεκάδα, με μοντέλα των BMW, VW, Audi και Opel να την καταλαμβάνουν. Η 3αρα βρίσκεται στην 2η θέση, με 249.171 πωλήσεις (7.900 ευρώ ο μέσος όρος τιμής, 155.000 χλμ. αυτός του οδόμετρου), ενώ το Passat συμπληρώνει το βάθρο με 152.131 κομμάτια (9.850 ευρώ, 143.102 χλμ.) – λίγο μπροστά από το A4 (150.141 αυτοκίνητα, 11.490 ευρώ, 133.000 χλμ.).
Διαβάστε επίσης: Μεγάλη άνοδος τα ντίζελ αυτοκίνητα στη Γερμανία
Στην αντίπερα όχθη, τα γαλλικά αυτοκίνητα έχουν την τάση να ξεχνιούνται στις μάντρες. Ειδικότερα τα μοντέλα της DS, τα οποία καταλαμβάνουν 3 θέσεις στην πρώτη δεκάδα. Συγκεκριμένα για το DS4, που βρίσκεται στην κορυφή, «φεύγει» πιο δύσκολα ακόμα και από Jaguar XJS ή Dodge Charger! Το γαλλικό premium μικρομεσαίο απαιτεί 36 ημέρες κατά μέσο όρο για να βρει αγοραστή, με 13.500 ευρώ και 46.950 χλμ. H Alfa Romeo Giulia κατατάσσεται μπροστά από τα DS5 και DS3, με 28 ημέρες παραμονής (26.900 ευρώ, 21.513 χλμ.).