Τους τελευταίους μήνες πολλά αυτοκίνητα έχουν πάρει τον ανήφορο σε τιμές και πλέον οι οικονομικές προτάσεις στα πιο δημοφιλή μικρά και μικρομεσαία χάτσμπακ και SUV, είναι ελάχιστες. Οι εποχές που μπορούσε κανείς να αγοράσει ένα πολύ ευρύχωρο οικογενειακό με λίγα λεφτά έχουν περάσει ανεπιστρεπτί και ο καταναλωτής καλείται να βάλει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Γυρνώντας το χρόνο πίσω, το 2013 όπου ήταν σε ισχύ και το όφελος της κρατικής απόσυρσης, οι τιμές ήταν κατά πολύ χαμηλότερες από τις τωρινές στα καινούργια αυτοκίνητα. Αν μάλιστα συνδυάζονταν και με έκπτωση από την αντιπροσωπεία, τότε το συνολικό κέρδος για τον πελάτη ήταν μεγάλο.
Όπως ίσχυε για την πολύ δημοφιλή Skoda Octavia, που είχε λανσαριστεί το 2013 στη νέα και εντυπωσιακή για τα τότε δεδομένα, τρίτη γενιά. Στην αρχική έκδοση 1.2 TSI Green Tec 105 hp Active κόστιζε από 15.590 ευρώ (με την έκπτωση των 440 ευρώ και το πριμ απόσυρσης των 1.400 ευρώ). Στον εξοπλισμό διέθετε ESP, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ηχοσύστημα κ.λπ. Ακόμα και η δεύτερη και πλήρως εξοπλισμένη έκδοση Ambition με 1.000 ευρώ περισσότερα, ήταν πάμφθηνη για ένα τέτοιο πληθωρικό αυτοκίνητο. Σήμερα, με τα ίδια λεφτά μπορεί να επιλέξει κάποιος μεταξύ μικρών μοντέλων, ενώ τότε αγόραζε μεσαίο οικογενειακό.
Η μήκους 4.659 χλστ. Octavia γοητεύει ακόμα και σήμερα εξωτερικά, προσελκύοντας όσους θέλουν ένα ευρύχωρο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, χωρίς να δαπανήσουν πολλά λεφτά (κοντά στις 12.000-13.000 ευρώ). Πληθωρικό είναι και το εσωτερικό σε χώρους, καθώς στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια είναι πάρα πολύς, ενώ τεράστιο σε χωρητικότητα και άνοιγμα είναι το πορτ μπαγκάζ των 590 λίτρων. Παράλληλα, η καμπίνα της προγενέστερης Octavia ξεχώριζε για την προσεγμένη ποιότητα και εργονομία.
Ο 1.2 TSI 4κύλινδρος και 8βάλβιδος κινητήρας των 105 ίππων και 175 Nm ροπής κινούσε αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.230 κιλών, προσφέροντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα. Εκεί που ο οδηγός ένιωθε έλλειψη δύναμης ήταν κυρίως κατά την εκκίνηση σε ανηφόρες, αφού το τράβηγμα ήταν επαρκές από τις 1.500 σ.α.λ. και άνω.
Στο δρόμο η Octavia Mk3 έδινε μια αίσθηση σιγουριάς από τα πρώτα κιόλας μέτρα, χάρη στο πολύ καλό πάτημα και τη στιβαρότητα του πλαισίου, μέσω της νέας τότε, πλατφόρμας MQB. Οι αναρτήσεις με τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση και ειδικά ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας αντιδρούσε με κάπως ξερό τρόπο στις ανωμαλίες των δρόμων, γεγονός που παρατηρείται και στη νέα Octavia. Ωστόσο, το μεσαίο Skoda ήταν πολύ σταθερό σε κάθε διαδρομή και ιδανικό για την κάλυψη ταξιδιών, με όλη τη φαμίλια και τα μπαγκάζια.