Η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει να βρίσκει μεγάλες αντιστάσεις στο θέμα της απαγόρευσης των θερμικών κινητήρων, ακόμα και μέσα από τους ίδιους, τους πολιτικούς της κόλπους. Διότι πλέον δεν είναι μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες ή χώρες που στηρίζονται οικονομικά σε αυτό τον κλάδο (βλέπε Γερμανία-Ιταλία) κόντρα, αλλά και το μεγαλύτερο κόμμα της ηπείρου.
Την περασμένη εβδομάδα το Euractiv πήρε στα χέρια του δήλωση του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, μέσα από την οποία εκφράζεται η ρητή αντίρρηση και καταδίκη των μεθόδων απαγόρευσης που προκρίνει η Κομισιόν, απέναντι στα οχήματα (τα αυτοκίνητα κυρίως) με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μια συγκεκριμένη παράγραφος είναι αυτή που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όπου το ΕΛΚ εκφράζει τη στήριξή του στα μοτέρ βενζίνης και ντίζελ: «Απορρίπτουμε ρητά τα οριζόντια μέτρα και τις πολιτικές απαγόρευσης, όπως είναι αυτή για τις μηχανές εσωτερικής καύσης. Θα επιδιώξουμε την αναθεώρηση των μέτρων το συντομότερο δυνατό».
Σταθερά απέναντι στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 κι έπειτα, το ΕΛΚ -με επικεφαλής τον Γερμανό νομοθέτη Jens Gieseke, ο οποίος εκπροσώπησε το κόμμα στις συζητήσεις για τις νόρμες CO2- επέκρινε την «απαγορευτική ιδεολογία» της Επιτροπής. Ο Gieseke έχει προειδοποιήσει εδώ και καιρό πως η σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με θερμικά μοτέρ μπορεί να προκαλέσει ένα «φαινόμενο Αβάνα», όπου οι Ευρωπαίοι θα συνεχίζουν να οδηγούν παλιά αυτοκίνητα μετά την απαγόρευση, δημιουργώντας ανάλογες εικόνες με εκείνες της κουβανικής πρωτεύουσας.
Αυτή η στάση ευθυγραμμίζεται με την «ανοιχτή στην τεχνολογία» προσέγγιση του ΕΛΚ για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, δίνοντας έμφαση στην αποφυγή διακρίσεων υπέρ συγκεκριμένων τεχνολογιών από την Ε.Ε., όπως τα ηλεκτρικά οχήματα. Το Λαϊκό Κόμμα μάλιστα δεν είναι μόνο του, καθώς υπάρχουν πολλές ακόμα φωνές εντός Ευρωκοινουβουλίου που συστήνουν αναθεώρηση των διατάξεων, ακόμα και πλήρη απόρριψή τους. Εξελίξεις που αποκτούν άλλη βαρύτητα, όταν σκεφτούμε πως τον Ιούνιο έχουμε Ευρωεκλογές…