Κοσμογονικά ριζικές αλλαγές θα χαρακτηρίζουν τα επόμενα Audi A3 και RS 3, που θα εγκαταλείψουν πλήρως τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα ενστερνιστούν ολοκληρωτικά την ηλεκτροκίνηση.
Παρότι το σημερινό A3 παρουσιάστηκε πριν δυο χρόνια, το Ίνγκολσταντ ήδη εργάζεται για την επόμενη μέρα. Μια μέρα που αναμένεται να είναι εντελώς διαφορετική με ό,τι έχουμε συνηθίσει, προσαρμοζόμενη στα μελλοντικά στάνταρ της αυτοκίνησης. Όπως αναφέρει το βρετανικό Autocar, η πέμπτη γενιά του premium μικρομεσαίου θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και θα βασίζεται στην πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform), που διαθέτει τεχνολογία 800 Volt και επιτρέπει δυνατότητες φόρτισης 270 kW (μέσα σε 10 λεπτά η αυτονομία κερδίζει σχεδόν 130 χλμ.). Η μέγιστη αυτονομία προβλέπεται να φτάνει στα 700 χλμ., ενώ θα υπάρχουν δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.
Η διάταξη, δηλαδή, θα είναι παρόμοια με αυτή των σημερινών Q4/Q4 Sportback e-tron, που έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα για τις πρώτες εκδόσεις και έναν έξτρα μπροστα, στις quattro. Όπερ εστί, το επόμενο A3 πέρα από τετρακίνητο, θα προσφέρεται ως πισωκίνητο! Από τη στιγμή που ολόκληρη η γκάμα θα βασίζεται στο πάτωμα SSP, αυτομάτως σημαίνει πως και το RS 3 θα διατίθεται αποκλειστικά ως EV. Ισχύς, επιδόσεις και λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά είναι πολύ νωρίς για να κυκλοφορήσουν, καθώς το νέο A3 προγραμματίζεται για λανσάρισμα το 2027. Το μόνο σίγουρο είναι πως, όπως όλα δείχνουν, έχουμε περίπου 4 χρόνια ακόμα προκειμένου να απολαύσουμε τον πεντακύλινδρο 2.5 TFSI και τη χαρακτηριστική χροιά του.