Είστε ξαπλωμένοι και περιμένετε τους εναγκαλισμούς με το Μορφέα, όταν από έξω έρχονται θόρυβοι από εξατμίσεις και ηχοσυστήματα, διαταράσσοντας την ψυχική σας ηρεμία. Σκηνικό συχνότατο στην Ελλάδα, και ατιμώρητο. Νόμοι υπάρχουν, όρια εκπεμπόμενων ντεσιμπέλ επίσης, αλλά οι έλεγχοι ελάχιστοι. Σε άλλες χώρες, όμως, κινδυνεύουν με πρόστιμα όχι μόνο οι κάτοχοι βελτιωμένων αυτοκινήτων, αλλά και εργοστασιακών!
Ο ιδιοκτήτης ενός Hyundai Elantra N στην Καλιφόρνια, δέχτηκε το σχετικό έλεγχο από αστυνομικό. Η πιο διάσημη πολιτεία των Η.Π.Α. είναι ταυτόχρονα και από τις πιο αυστηρές με τα αυτοκίνητα, τόσο σε εκπομπές ρύπων και ασφάλεια, όσο και στον τομέα της ηχορύπανσης. Το όργανο της τάξης έβγαλε το ντεσιμπελόμετρο, μέτρησε τη «φωνή» του κορυφαίου Elantra και απεφάνθη πως ήταν παράνομο, καθώς τα ντεσιμπέλ ξεπερνούσαν το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο. Για πόσο; Μόλις 3 db (95 db το όριο, 98 το Elantra). Ο οδηγός αναμενόμενα «τρελάθηκε», καθώς το αυτοκίνητο δεν φέρει την παραμικρή μετατροπή. Κάπου εκεί, άρχισε το δράμα του.
Όπως ακούγεται από το video που απαθανάτισε η dashcam του κορεατικού μεσαίου, ο κάτοχός του διαβεβαιώνει τον αστυνομικό πως πρόκειται για εργοστασιακό δείγμα και δεν φέρει ευθύνη για τυχόν υπέρβαση ορίων. Το όργανο της τάξης απαντά με την απορία «αφού δεν είναι βελτιωμένο, γιατί ακούγονται σκασίματα και κάνει θόρυβο;», o ιδιοκτήτης ανταπαντά πως αυτό γίνεται με το πρόγραμμα Sport, για να ακούσει πως αφενός θα πρέπει να παραδώσει την άδεια κυκλοφορίας, αφετέρου θα πρέπει να καταβάλλει κοντά στις 7.000 δολάρια για να νομιμοποιήσει το αυτοκίνητο! Αν θέλει, πάντως, μπορεί να κάνει μήνυση στην αντιπροσωπεία και να ζητήσει αποζημίωση. Μάλιστα η στιχομυθία λαμβάνει χώρα σε αρκετά έντονο ύφος, ιδιαίτερα από πλευράς αστυνομικού.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του τελευταίου, ο ιδιοκτήτης του Elantra N θα πρέπει να το γυρίσει στο εργοστάσιο για έλεγχο (4.000 δολάρια κόστος) και μετά να το περάσει από διαδικασία πιστοποίησης σε σχετικό φορέα της Καλιφόρνια (το εκεί ΚΤΕΟ, άλλες 3.000 δολάρια) – κι όλα αυτά, δίχως να είναι σίγουρο πως θα εγκριθεί για κυκλοφορία! Λόγω ακριβώς του γεγονότος ότι το αυτοκίνητο είναι εργοστασιακό, θα πρέπει να μεσολαβήσει ένας συρφετός από έγγραφα της Hyundai που να αποδεικνύουν πως τα 98 αυτά ντεσιμπέλ προέρχονται από συγκεκριμένα προγράμματα οδήγησης (Sport και Ν Mode, εν προκειμένω), τα οποία ωστόσο είναι απολύτως νομότυπα για χρήση σε δημόσιο δρόμο. «Παρ’ τ’ αυγό και κούρευτο», με άλλα λόγια… Πάμε να δούμε το περιστατικό, αλλά και να ακούσουμε τις «παρανομίες» του Elantra N.