Τα λάδια αποτελούν μια από τις πρώτες προτεραιότητες στη συντήρηση του αυτοκινήτου. Αλλαγές στα προβλεπόμενα χρονικά διαστήματα και πάντα με τα λιπαντικά που προτείνει ο κατασκευαστής. Απλά πράγματα, που γίνονται με μια σύντομη επίσκεψη στο συνεργείο. Εναλλακτικά το κάνεις και μόνος σου, αρκεί να ξέρεις. Ο κάτοχος ενός Mazda CX-90 στον Καναδά κάτι τέτοιο επιχείρησε, και τελικά έφτασε να πληρώνει τα «μαλλιοκέφαλά» του.
Ο φίλος μας ήθελε να γλιτώσει τα 120 δολάρια (ελάχιστα πάνω από 76 ευρώ) που χρεώνει η αντιπροσωπεία για αλλαγή λαδιών. Σήκωσε με γρύλο το αυτοκίνητο, μπήκε από κάτω και άρχισε τις «χειροτεχνίες» με ό,τι εργαλεία, και κυρίως όσες -ελάχιστες όπως αποδείχτηκε- γνώσεις είχε επί του θέματος. Στην προσπάθειά του να αντικαταστήσει τα λιπαντικά, ράγισε το κάρτερ. Το πώς, άγνωστο. Η ζημιά, όμως, έγινε. Και μεγιστοποιήθηκε, από το γεγονός ότι στο CX-90 η δεξαμενή του λαδιού δεν είναι ξέχωρη, αλλά αποτελεί μέρος του σασί. Ενσωματωμένη στο πλαίσιο, άρα δομικό κομμάτι της κατασκευής, άρα πανάκριβη στην επισκευή της.
Όταν τελικά πήγε στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο, σε πλήρη ειρωνεία της αρχικής του πρόθεσης να το αποφύγει για 76 ευρώ, βρέθηκε αντιμέτωπος με ένα απίθανο κόστος επισκευής, που έφτασε τις 6.000 καναδικά δολάρια (3.671 ευρώ)! Σύμφωνα με τους μηχανικούς της συγκεκριμένης μονάδας Mazda, η συγκεκριμένη εργασία απαιτεί κοντά 30 ώρες! Άλλες αναφορές κάνουν λόγο για 12,5 ώρες, που και πάλι μόνο λίγο δεν είναι. Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για πολλές εργατοώρες και μια διαδικασία που απαιτεί το κατέβασμα του κιβωτίου. Συν το πόσες μέρες θα στερηθεί το αυτοκίνητο. Όλα αυτά, για να εξοικονομήσει λιγότερα από 80 ευρώ.












































