Πολλές φορές διατυπώνεται το επιχείρημα για το πόσο δυνατό θα πρέπει να είναι το πρώτο αυτοκίνητο ενός νέου οδηγού, δεδομένης της απειρίας και του χρόνου εξοικείωσης που απαιτείται. Παλιότερα είχαμε δει το «έγκλημα» (δυστυχώς πολλές φορές και δίχως εισαγωγικά) που έκαναν γονείς στην Ελλάδα, οι οποίοι αγόραζαν στα παιδιά τους Fiat Punto GT και Peugeot 106 Rallye δίχως εκείνα να έχουν πιάσει ποτέ τιμόνι στη ζωή τους. Σήμερα τόσο δύσκολα αυτοκίνητα στην οδήγηση δεν βρίσκεις, τουλάχιστον σε αυτές τις κατηγορίες, όμως πλέον τα τετράτροχα είναι ισχυρότερα από ποτέ. Και η Ιταλία θέλει να προλάβει καταστάσεις, εφαρμόζοντας περιορισμούς στο πόσο δυνατό αυτοκίνητο μπορεί να οδηγεί ένας «Νικόλας» όχι μόνο στην αρχή, αλλά μέχρι να πάρει το «κολάι» της οδήγησης.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στη γείτονα χώρα, ο υπάρχων κανονισμός αναφέρει πως οι νέοι οδηγοί επιτρέπεται να χειρίζονται αυτοκίνητα με ισχύ έως 95 ίππους, ή με αναλογία ισχύος-βάρους έως 75 ίππους/τόνο. Υβριδικά και ηλεκτρικά έχουν λίγο περισσότερη ελευθερία, φτάνοντας μέχρι τα 90 άλογα/τόνο. Το ιταλικό Υπουργείο Μεταφορών ωστόσο δεν αρκείται σε αυτά, έχοντας ήδη έτοιμο νομοθέτημα που θα προσθέσει και χρονικούς περιορισμούς στη σχέση νέοπα-αυτοκινήτου.
Η νέα διάταξη αναφέρει πως όλοι οι νέοι οδηγοί δεν θα προστάζουν πάνω από 95 ίππους για τα πρώτα 3 χρόνια παρουσίας τους στο δρόμο! Αν δηλαδή ένας πιτσιρικάς πάρει το δίπλωμα στα 18 του, που είναι το κατώτατο όριο στην Ιταλία, τότε μέχρι να ολοκληρώσει το 21ο έτος της ηλικίας (ή να μπει στα 22, αν προτιμάτε) θα εναπόκειται στους περιορισμούς ισχύος. Το ίδιο ισχύει για οποιονδήποτε παίρνει δίπλωμα, ασχέτως ηλικίας. Αν, για παράδειγμα, κάποιος αποκτήσει άδεια οδήγησης στα 25, τότε θα πρέπει να φτάσει κοντά στα 30 για να «ξεκολλήσει» από τα 95 άλογα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Ιταλοί δεν είναι οι μόνοι που εφαρμόζουν το συγκεκριμένο μέτρο. Στην Αυστραλία υπάρχει ανάλογος περιορισμός, αν και εκεί ένας «Νίκος» μπορεί να οδηγήσει αυτοκίνητο μέχρι 175 ίππων/τόνο, για τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του.