Την στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν αγώνα και δαπανούν τεράστια ποσά για να αναπτύξουν και να προωθήσουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα στην Ευρώπη (και όχι μόνο), στην Κίνα η κατάσταση είναι δραματική. Στη Νο1 αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως και σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το 2020 φαίνεται αρκετά δυσοίωνο.
Δείτε ακόμη: Τα φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα
Τον Ιανουάριο και πριν πάρει διαστάσεις ο κορονοϊός, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, των plug-in hybrid και των κυψελών καυσίμου έπεσαν κατά 54%. Το Φεβρουάριο, λόγω κυρίως και του κλεισίματος πολλών εργοστασίων λόγω της επιδημίας του κορονοϊού οι πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 90% και των ηλεκτρικών σχεδόν μηδένισαν. Αν μη τι άλλο πρόκειται για ένα καταστροφικό σενάριο για τόσες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, αλλά και για την οικονομία της χώρας γενικότερα.
Δείτε ακόμη: Το προφητικό Toyota πριν από 25 χρόνια!
Η μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα έχει ήδη ξεκινήσει προ μηνών και συγκεκριμένα από τον Ιούλιο του 2019 η πορεία τους είναι συνεχώς πτωτική. Σημαντικό ρόλο στην πτώση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει παίξει η μεγάλη μείωση της επιδότησης αγοράς, η οποία θα καταργηθεί πλήρως στα τέλη του 2020. Η Κίνα εισήγαγε τις επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μια δεκαετία πριν και αυτό διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξή τους. Αρχικά δόθηκαν επιδοτήσεις έως 60.000 γουάν (σχεδόν 8.000 ευρώ) και τώρα δεν ξεπερνούν τα 25.000 γουάν (3.300 ευρώ).
Δείτε ακόμη: Skoda Octavia έτοιμη για τα πανηγύρια!
Ακόμα δεν έχει γίνει σαφές αν η κυβέρνηση της Κίνας θα αναθεωρήσει αυτή την πολιτική και θα δώσει ξανά σημαντικά κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία ως γνωστόν είναι πολύ πιο ακριβά από αντίστοιχα με συμβατικούς κινητήρες. Πληροφοριακά, στην Κίνα πωλούνται 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως, δηλαδή πάνω από τα μισά των πωλήσεων παγκοσμίως.